Zmena ústavy, obnova úradu pre štátnu službu
Ministerstvá si vládne politické subjekty viac nesmú deliť ako len ich volebnú korisť! Poučenie z krízového vývoja demokracie a ostatnej Matovič/Hegerovej vlády: žiada sa mi akcentovať najmä silové rezorty obrany, vnútra a zahraničia; tak musí byť naložené so všetkými ministerstvami rovným dielom a rovnakým zaobchádzaním.
Pre pokoj v „dome“ (Slovensko) je nevyhnutne potrebná obnova Úradu pre štátnu službu. Kandidujúce osoby na čelo rezortov budú zo svojho stredu navrhovať všetky parlamentné politické subjekty. Navrhované osoby prejdú výberovým konaním na Úrade pre štátnu službu. Kľúčové kritérium: odbornosť, nie politická príslušnosť. Výberovú komisiu budú tvoriť predsedovia parlamentných politických subjektov.
Víťaznú kandidátsku osobu výberového konania schváli parlament, potvrdí alebo odmietne nie štátna rada, potvrdenú osobu ratifikuje predseda štátnej rady a vymenuje prezident. Vláde ostane jediná kompetencia: Predsedu úradu vymenuje alebo odvolá prezident na návrh vlády, so súhlasom opozície.
Osoba štátneho úradníka zo zákona o v štátnej službe riadi sa etickým kódexom štátneho zamestnanca tu.
Súčasná Rada pre štátnu službu je politická habaďúra a s úradom nemá nič spoločné tu.
Vládnym parlamentným subjektom v koalícii aj opozícii ostane zákonodarná právomoc a iniciatíva, ktorú schváli alebo odmietne parlament.
Úrad pre štátnu službu bol ústredný orgán štátnej správy Slovenskej republiky zo zákona č. 312/2001 Z. z. o štátnej službe. Z iniciatívy Dzurindovej vlády a ministra financií Mikloša a s podporou kadejakých „demokratických“ dobrákov bol zrušený k 1. júnu 2006 ako príliš nákladný a „zbytočný“ a rozpustený do podoby služobných úradov jednotlivých ministerstiev, čím boli posilnené politické nominácie námestníkov jednotlivých odborov nad apolitickú odbornosť.
Obnova úradu prispeje k odpolitizovaniu štátnej a verejnej správy a exekutívy, zvýšeniu jej kvalifikovanosti odbornosti a riadiacich či manažérskych kompetencií, tiež aj k čiastočnému upokojeniu politikmi rozhádanej spoločnosti.
V roku 2014 druhá vláda Roberta Fica navrhovala vznik obdobného úradu pri Úrade vlády SR.
Slovensko dnes nie rozdelené ale rozbité, potrebuje zmenu systému, ktorú za daných okolností nie je možné docieliť žiadnymi voľbami. Nová druhá ústava postupne eliminuje prevahu politikárčenia a boja o moc osebe (an sich) nad volebnými programami a oprávnenými záujmami občanov a voličstva v postavení nad svojimi volenými zástupcami s možnosťou ich kontroly a konzekvencií po dobu celého volebného obdobia, aj jeho skrátenia (fakultatívne referendum) a predčasných volieb ak to bude v naliehavom verejnom záujme potrebné a ak vláda vzišlá z volieb neplní má dať-dal.
Stalo sa za bieleho dňa: Povereného ministra Karasa vymenila prezidentkou menovaná „odborníčka“ Dubovcová a na ministerstve spravodlivosti vyvesila dúhovú vlajku.
Pekne pozdravujem.
Juraj Režo alias notorickyobcan
Zanechajte komentár
Chcete sa pripojiť k diskusii?Neváhajte prispieť!