Zastupiteľská a priama demokracia
Totum pro parte, pars pro toto (celok za časť, časť za celok) ako premena celých platidiel, trebárs hyperinflačnej stoeurovky na drobné, drobnejšie a ešte drobnejšie. Polopriama demokracia a nepriama či priama demokracia, pár poznámočiek k pojmom:
Nielen slovenská tzv. zastupiteľská parlamentná demokracia je vládou partokracie politických subjektov aktuálne pri moci ako výsledok povolebných rokovaní o zostavení a podobe vlády; deje sa po odstavení voličstva od urien (naplnili svoje jediné poslanie) po poverení spravidla víťazného politického subjektu hlavou štátu (v ústave prezident), nezriedka na viac pokusov: výsledný vládny subjekt často nemá nič spoločné s výsledkom parlamentných volieb; poverenému víťazovi volieb, spravidla predsedovi najsilnejšieho politického subjektu, ide o zostavenie vlády, ktorá bude mať prinajmenej parlamentnú väčšinu nadpolovičnej 76-ky.
Pozrite a porovnajte trebárs s českou ideoo-hodnotovo nečitateľnou účeliovou „päťkoalíciou“ Anti-Babiš. Takou je slovenký Hegero/Matovičov zlepenec. Alebo maďarská predvolebná koalícia Anti-Orbán. Ide o eklektické ideovo-hodnotovo-politické spolky, ktorých účel je len bezproblémové vládnutie parlamentnou väčšinou už úplne mimo vôľu porazených menšinových voličských skupín voličského elektorátu ako celku. Podobný ideovo-hodnotovo nevoliteľný zlepenec je OĽaNO. Alebo liberálno-konzervatívna SaS…
Hoops! Nejde mi o liberálnu demokraciu, kde väčšina nesmie mať nadpráva vo vzťahu k menšinám!
Spájanie sa politických subjektov do predvolebných koalícií, treba explicitne zakázať zákonom! Každý politický subjekt musí do volieb sám a za seba, len so svojím politickým tričkom!
Stále sa pohybujem v prostredí väčšinovej zastupiteľskej parlamentnej demokracie s odkazom na Čl. 2 (1) Ústavy: „Štátna moc pochádza od občanov, ktorí ju vykonávajú prostredníctvom svojich volených zástupcov alebo priamo.“
Problém máme všetci s vitalitou časti a pojmu priamo a jeho uvádzaním do života. Prekážkou je spravidla vládna koalícia vs. opozícia, ktorá volá po priamej demokracii (inkriminované referendum 21. januára) spravidla vždy z lavíc opozície.
Polopriama demokracia (pojem používa Pán Obcan https://panobcan.goodboog.com/) znamená potrebu definície pojmov priama a nepriama zastupiteľská demokracia v jednom duálnom politickom systéme.
Súčasnú zastupiteľskú demokraciu mám za neautentickú. Politické subjekty osebe (an sich) nevznikajú zdola. Ich politické programy sú občianstvu a voličstvu nanášané „zhora“ politickými subjektmi. Napr. Szövetség – Aliancia nie je politickou objednávkou Maďarov žijúcich na Slovensku (maďarská národnostná menšina) ale samej seba. Aliancia prezentuje program, ktorý vydáva za artikuláciu potrieb slovenských Maďarov (už názov v poradí najskôr v maďarčine za ním v slovenčine) predznamenáva maďarčinu ako druhý štátny jazyk. Slovenské maďarské voličstvo je vedené falošnou bona fide vierou, že Kristián Forró s jeho partičkou reprezentujú záujmy slovenskej maďarskej národnostnej menšiny.
Druhým dôvodom, skrytým v neautentickosti zakladania politických subjektov „zhora“ a ich činnosti sú štátne príspevky, ktoré sú základným imaním politických živnostníkov a eseročiek.
Pre ten účel sa často aj občianske subjekty spolkov a združení transformujú na politické subjekty.
Inklinujem k zrušeniu a zákazu politických subjektov pre ich korupčný genóm; vysvetlím nižšie potrebou transformácie parlamentnu na Národný Občiansky snem ako autentický zastupiteľský a zákonodarný zbor Slovenskej republiky.
Čl. 28 Ústavy (4) „Politické strany a politické hnutia, ako aj spolky, spoločnosti alebo iné združenia sú oddelené od štátu.“ Financovanie politických subjektov štátom je protiústavné. Politické subjekty by mali byť financované výlučne svojimi členmi, priaznivcami a prívržencami, teda, potenciálnym a reálnym voličstvom!
Hoops! Nič spoločné s oddelením cirkví od štátu! Politické subjekty sa cez štátne príspevky nestarajú o cirkevné, historické a kultúrne pamiatky! Aj tu navrhujem asignačnú daň veriacich pre jednotlivé konfesie a denominácie pri zachovaní štátnych príspevkov v gescii štátu a ministerstva kultúry.
Slovenskú zastupiteľskú demokraciu mám za neautentickú. Je len autochtónnou demokraciou na obraz Slovenska a jeho ústavy spred 30-tich rokov. K zmenám základného zákona štátu dochádza len v záujme vládnucej moci, nie ľudu ako garantovi a hlôavštátnej moci. Ústavné: „Štátna moc pochádza od občanov“ je polopravda a polopravda rovná sa lož. Začína a končí pri volebnej urne. Potom ste odstavení nabok ako nežiaduci. Moc preberá zvolený parlament a vláda. Ide o formu totalitnej moci.
„Deliberatívna demokracia tvrdí, že ak je demokratické rozhodnutie legitímne, musí mu predchádzať autentické rokovanie, nielen agregácia preferencií, ku ktorým dochádza pri hlasovaní. Autentická úvaha je úvaha medzi činiteľmi s rozhodovacou právomocou, ktorá je bez deformácií nerovnakej politickej moci, napríklad moci, ktorá prijíma rozhodnutia, získanej prostredníctvom ekonomického bohatstva alebo podpory záujmových skupín. Ak subjekty s rozhodovacou právomocou nevedia dosiahnuť zhodu po autentickom rokovaní o návrhu, hlasujú o návrhu formou pravidla väčšiny.“
Odkaz na (cit.): https://hmn.wiki/sk/Deliberative_democracy
V týchto intenciách navrhujem facilitáciu, negociáciu a aproximáciu občianskych iniciatív za zmenu politického systému prostredníctvom okrúhlych stolov s cieľom centralizovaného riadiaceho a koordinačného akčného výboru pre účel spoločného Memoranda o spolupráci s príslušenstvom, ktorým mienim ducha novej ústavy a krokov na dosiahnutie účelu takého zákroku. Mám preň (svoj) pracovný názov: Verejnosť proti násiliu II.
Premena na drobné: Záujmy a potreby ľudu by v autentickej zastupiteľskej parlamentnej demokracii mali reprezentovať volené osoby, delegované profesijnými a sociálnymi stavovskými skupinami, nie politické subjekty.
Aproximatívne sa blížim k forme autentickej zastupiteľskej demokracie parlamentu dnes Národná rada Slovenska pod novým názvom Občiansky snem Slovenskej republiky.
Referendum je forma priamej participatívnej demokracie s právnym účinkom ústavného zákona alebo zákona bez možnosti diskusie v zastupiteľstve (od obce k parlamentu).
Plebiscit je forma priamej konzultatívnej demokracie. Nemá právny len odporúčací účinok s možnosťou diskusie v zastupiteľstve (od obce k parlamentu).
Podrobnosti ustanoví nová ústava zákon.
Slovensko už viac ako akútne potrebuje zmenu politického systému v časti politické strany a hnutia, volebný systém, imperatívny mandát, funkčné referendum (odkaz na P. Stankovič https://www.sfunkcneniereferenda.com/) a plebiscit (Režo), a úplne novú národno-štátnu Stratégiu konceptuálneho riadenia, ekonomického a sociálneho rozvoja Slovenska a jeho sociálnej bezpečnosti aj vo vzťahu k spôsobu existencie v EÚ a transatlantickým štruktúram. Chcelo by to aj úvahu o návrate k nádodnej mene Slovenska (svetový mnenový systém, postavenie petrodolára, eura, multipolarizácia, upozaďovanie vplyvu USA, RUSKA, G-20, G-7, WEF/NWO a digitalizácia, ceny energetických nosičov v opore o nič! BRICS, ekonomický systém Baťa, … ostali po ňom len cenovky podvodníckych reklám „len, už od a bezkonkurenčných akciových/ bezočivé (chucpe!) klamanie spotrebiteľa: 99,99 eur/psyschológia cenotvorby s použitím čísla 9…).
Mnohé máte v mojich predošlých článkoch. Ja nič, iba si tak píšem. Choďte k referendu. http://blogovisko.abcbrand.sk/
Vzhľadom na vyššie a skôr uvedené, som aktívny nevolič do parlamentu od prvého kola prezidentských volieb. K referendu pôjdem. Nejde o voľbu do parlamentu ale občiansky hlas. Za alebo proti pokračovaniu a zotrvaniu tejto zločineckej skupiny ako vlády. S otázkou súhlasím. Ľudové hlasovanie 21. januára nemám za Ficovo-smerácke ale svoje.
Pekne pozdravujem.
Juraj Režo alias notorickyobcan
Zanechajte komentár
Chcete sa pripojiť k diskusii?Neváhajte prispieť!