Važec, Richnava, Kotlebovci, Bihariová
Podľa šéfa opozičnej SaS Richarda Sulíka je počínanie Kotlebu pochopiteľné. „Nie, problém rozhodne nie je, že Kotleba išiel do Važca. Problém je, že mal dôvod tam chodiť.“ Napísal v stredu na sociálnej sieti Sulík.
Oba incidenty majú aj nemajú rasový podtext. Skôr majú, než nie. Lebo: Važec a Richnava, a čo majú spoločné:
Važec, a nielen, rómska komunita, iný (ne nukleotický) typ rodiny (súdržnosť, solidarita). Širší rodinný okruh nad jadro rodiny tvorí fameľija. V rómskom osvetí existuje aj ešte širší pojem fajta.
Vysvetlivka: Tieto typy rodiny zakladajú rómski biologickí rodičia, ale ich potomstvo „patrí“ celej, príbuzensky spriaznenej časti komunity a v širšom zmysle celej rómskej komunite; ide o typ akejsi „kruhovej obrany“ voči nerómskej majorite, a prejavuje sa ako:
spolupatričná solidarizácia majoritnou spoločnosťou utláčaného a diskriminovaného rómskeho etnika. Mimochodom, tak ako LGBTI dúha…
Kruhová obrana sa tu i tam mení na útočnú svorku.
Útok svorky vo Važci: https://spravy.pravda.sk/regiony/clanok/536479-policia-obvinila-desat-osob-v-suvislosti-s-bitkou-vo-vazci/
Incident sa začal obmedzovaním slobody bielej žiačky rómskou skupinou detí a vyústil do „solidárneho“ útoku rozhorčenej a besnej rómskej svorky proti opovážlivému otcovi, jeho manželke a bratovi.
V Rychnave rovnako, výrastkovia (svorka) neboli vinní, lebo ich korisť sa bránila. Vyčkáme, ako budú reagovať ich zákonní rómski zástupcovia…
Jednotlivci sa vo svorke cítia bezpečnejšie, chránení svorkou, a tak sa podieľajú na „práci svorky“. Toľko aj k psychológii a stratégii svorky.
Vždy „je vinná“ nerómska časť obecnej municipality. Toto spravidla dokazuje forenzné skúmanie a bude to tak aj v prípade skutkov vo Važci a Rychnave. V prípade Važca sa s Rómami a samozrejme proti Kotlebovcom, solidarizovala aj Irena Bihariová.
Nevyberané reakcie čitateľov v diskusiách „sú rasistické“ a preto Pravda aj pod článkom vyššie zakázala debatu…
Rómovia „nesmú byť označovaní za rasistických“, rasitickou je vždy len biela fajta.
Pospolitosť – pôvodne sklon k tvorbe para militantnej komunity. Robenie „poriadkov“ v rómskych osadách (…). Donucovacími metódami. Strana súdne zrušená v 2006.
ĽSNS – reziduum Pospolitosti (súdržnosť, solidarita). Spoločný menovateľ – vodca (Kotleba). Pokus o zrušenie neprešiel. Reaguje tam, kde je rómske etnikum. Odpoveď dal Sulík.
OČTK v oboch a ostatných prípadoch konali a konajú zo zákona proti porušovateľom zákona. Tým by to nielen podľa rozčúlenej Bihariovej malo skončiť.
Namiesto Kotlebovcov by ale tam i tam (Važec, Richnava a ďalšie) mali byť, ak treba, a bolo, aj sa tam nasťahovať Ravaszovci (tag pre Google Ábel Ravasz) a Irena Bihariová… (robí si predvolebné PR). A to nie je kóšer, to je chucpe. Pochádza z rómskeho etnika, so zrejme podnetného rodinného prostredia, dostala dobré vzdelanie. Je právnička. Ako predtým riaditeľka „neziskovky“ Ľudia proti rasizmu, dnes „útočí“ proti „bielym rasistom“ cez „antirasistikú politiku“ ako podpredsedníčka Progresívneho Slovenska…
S manželom Daniel Milo, označeným „expertom“ na extrémizmus (najmä pravicový) spolupracujú na tvorbe antirasistickej legislatívy a radia NAKA…
Existenciu ultra ľavicového extrémizmu ignorujú…
https://www.hlavnespravy.sk/kotleba-navstivil-obec-miestni-osadnici-dobili-mladeho-hasica-bihariova-ide-odpudivy-cin-navsteva-kotlebu-mi-vsak-odporna-obcania-vsak-zufalu-situaciu-maju-iny-nazor/1993015
https://www.hlavnespravy.sk/dalsi-utok-skolaci-osady-richnave-zautocili-starsiu-pani-ta-sa-zrutila-mosta-kritickom-stave-nemocnici/1993664
Ak si vláda alebo obecná municipalita nevedia s niečím rady, zakladajú výbory a komisie. Občania si na stretnutiach „uľavia“ a ide sa ďalej; ibaže ostáva pachuť z nevyriešeného. Páchatelia zaistení, odstíhaní.
Čaká sa na ďalších. A tak kol-dokola už 30 rokov po „nežnej“…
Pripomínam Kaliňák a spor o charakter protiprávnej činnosti rómskej populácie (kriminálne-nekriminálne skutky) a ich podiel na celkovej štatistike priestupkov, prečinov a trestných činov na Slovensku…
Stručne: Prevažuje majetková trestná činnosť jednoduchého rázu (krádeže), tu i tam lúpež, úžera a sem-tam násilná trestná činnosť proti zdraviu, výnimočne životu rôznej etiológie. Spoločenská závažnosť protiprávnej činnosti Rómov zodpovedá mediánu ich mentálnej výbavy a mentality. Pred rokom 1989 ich boli plné väznice spravidla pre príživu (vyhýbanie sa práci) a zanedbanie vyživovacej povinnosti.
Rómsku problematiku dedične preberajú a riešia vládni splnomocnenci (Orgovánová, Pollák) dnes Ábel Ravasz; kto bude ďalší po voľbách? Chýba mi Ravaszov verejný odpočet práce.
Tvrdenia, že rómska populácia zneužíva sociálne dávky, sú lož (neexistuje osobitný zákon pre Rómov). Existuje ale systém špeciálneho zaobchádzania s rómskym etnikom.
Lož ale nie je rast demografickej krivky rómskeho etnika (rozdaných je tam pomerateľne viac dávok). Pozor! Aj arabské etnikum ich semitskej rasy sa vyznačuje zvýšenou pôrodnosťou nielen v ich domovských krajinách ale aj v Európe… (Arabi, a mienim moslimov, môžu prečíslovať autochtónnych Európanov).
Pridávam, že za stav demografickej krivky „bielej“ časti slovenskej spoločnosti je priamo-nepriamo zodpovedný štát, aj za hrozbu dôchodkovej krízy. Riešiť ju zvyšovaním veku odchodu do dôchodku je scestné, čo ukazuje aj reakcia Francúzov na Macronovu reformu.
Pravdou je klesajúca demografia „nerómskej“ časti spoločnosti. Aj sa bojím nazvať ju „bielou“. Lebo Autocenzúra. Arpád Soltész ale nemá problém nazvať aj mňa „bielou luzou“.
Dávky sem-dávky tam, sú len zanedbateľný zlomok objemu prostriedkov vynaložených z verejných zdrojov na večné „umývanie riadu“ (programov inklúzie a integrácie rómskej časti slovenskej populácie do majoritnej dobre socializovanej spoločnosti, ktorá osobitné, špeciálne zaobchádzanie potrebuje len v ojedinelých a dobre kvalifikovaných prípadoch).
Z majoritnej spoločnosti sa zväčša vydeľujú oni sami. Ich často asociálna, antisociálna maladaptibilita a deficit ambícií, je súčasťou ich mentality, potvrdenej sociálnou vedou, psychológiou a sociálnou patopsychológiou…
Reálne, nie fingované výsledky výskumov ukazujú, že rómska komunita je voči sociálnej práci a intervencii zväčša hostilná, redukujú ju len na svoje hmotné a finančné požiadavky: „Daj a nechaj nás na pokoji.“
Romistika pozná aj dôvody a príčiny ich exodu z vlasti. Nemajú vlastný štát, odsúdení na večnú diasporu. Bez šance, vlastne ambícií na vlastný národný štát v ich pôvodnej „vlasti“ či kdekoľvek na svete.
Národný štát Slovensko im ponúka trvalú šancu nie asimilácie ale inklúzie a integrácie do majoritnej slovenskej a autochtónnej slovenskej spoločnosti.
Odlišujme pravý od nepravého rasizmu. Pravý je vedený prednostne proti rase alebo etniku, nepravý rasizmus je založený na odpore, založenom maladaptívnym, hostilným, asociálnym a antisociálnym správaním kohokoľvek, bez ohľadu na rasový alebo etnický pôvod.
Na finančne štedré a ústretové ponuky sociálnej pomoci a ústretový záujem štátu z našich daní, by mali reagovať najmä oni, recipročne, pozitívnymi odpoveďami najmä z ich strany.
Žiaľ, dá sa a treba otvorene „politicky nekorektne“ konštatovať, že ich mentalita a od nej sa odvíjajúca mentálna výbava, spravidla odovzdávaná transgeneračne, im nedovolí občiansky a politicky sa aktivizovať a postaviť vlastnú politickú stranu, ktorá by ale nepýtala od štátu, ale vzala ich rómske veci do svojich rúk s tým, že so zmenami začnú u seba a od seba. Štát rád prispeje, umožní a poradí…
Oni ale chcú, aby sa zmenila majoritná spoločnosť, lebo ich utláča a diskriminuje; vraj v ich mene to za nich robia samozvané „neziskovky“ a generácie „rómskych komisárov“.
Väčšinová spoločnosť očakáva zastavenie podobného druhu incidentov, na ktoré reaguje s osobitným odporom a rozhorčením…
Ibaže dnes sa pred špeciálny súd v Pezinku postavila spoločensky oveľa nebezpečnejšia časť tzv. „bielej elity“…
Pekne pozdravujem.
Juraj Režo alias notorickyobcan.
Zanechajte komentár
Chcete sa pripojiť k diskusii?Neváhajte prispieť!