Slovensko akútne potrebuje zmenu ústavného spoločensko-politického systému
Búracím baranom (guľou) ťažkého kalibru pre dokončenie rozkladu blázinca pluralitnej demokracie a systému politických strán a hnutí, bude Mikuláš Dzurinda a spol. (?). Globalisti ho už zviditeľňujú…
Božie oko! Čo to zas jéééee?! Nezaradený Kollár: „Črtá sa programová aj politická alternatíva, ktorá by mohla byť zaujímavou ponukou pre stredo-pravého liberálneho a liberálno-konzervatívneho voliča,“ s tým, že tak nemôže prepadnúť ani jeden voličský hlas. To nem myslíte vážne?! Mimochodom, vzorovým eklektickým ideologicko-politickým mačkopsom je OĽaNO (liberál Čekovský-maďarský nacionalista a konzervatívec Gyimesii-kresťanská únia Záborskej a Vašečku). Pre budúce parlamentné voľby treba zakázať vytváranie predvolebných koalícií typu anti Fico; skresľujú volebné výsledky. Svetielkom je Sulíkovo: „Do volieb chce Sulík a SaS ísť sama“.
Štandardné voličstvo nemá šajn o politológii a trhovom davo-elitárskom mechanizme výťahu k politickej moci…
Mimochodom, ako je možné, že v pojmosloví politológie už dva roky chýba pojem politická kovidológia?! V praxi práva a ochrany ľudských práv sa s ňou už pracuje vo veci aj trestno-právnej zodpovednosti vlád štátov a EÚ za škody na zdraví a životoch spôsobených testovaním, rúškovaním, lockdownami, rôznym násilím, a vakcináciou neoverenými substanciami s množstvom nežiaducich zdravotných a aj smrteľných a trvalých následkov…
Dzurinda je spojený s privatizáciou, zrušením Úradu pre štátnu službu, súhlasom s náletmi NATO na bývalú Juhosláviu a Belehrad, a korupčnou Gorilou… takže dá sa veriť, že pre voličstvo s lucidným vedomím tu niet o čom.
Každá politická strana a hnutie má vo svojom genóme korupčný potenciál.
Úvaha: Slovensko je v ústave definované ako sociálne orientovaná trhová ekonomika. Ide o reziduálny adaptačný eufemistický mačkopes prechodu od socializmu k kapitalizmu. Ekonomika osebe (an sich) v sebe nemá a nepozná sociálny aspekt. Ten je krytý sociálnymi, poťažmo kresťanskými demokratmi (politikárčiaci kresťania) a najmä odbormi v systéme Tripartita (vláda-odbory-zamestnávatelia).
Husákov monokratický režim bol socialistický, čo nemá nič spoločné s komunizmom! Sociálna demokracia osebe (an sich ale neskorumpovaná) je obdoba etatistického socializmu v pluralitnom systéme parlamentnej demokracie.
V ekonomicko-sociálnom prostredí finančnej, inflačnej a energetickej krízy, a vzťahovej krízy na osi USA/transtlantický kolektívny western verzus RUSKO/UKRAJINA musíte si vybrať, čo chcete a cestu k cieľu.
Nastoľujem otázku zmyslu existencie pluralitnej a liberálnej demokracie ako cesty k naplneniu základného ľudského práva na dôstojný život od počatia po prirodzenú smrť. Účel pluralitnej a liberálnej demokracie je deštrukcia už neudržateľného samolikvidačného spoločensko-politického systému na ceste k Great Reset. Slovensko zachráni už len precedens 1: Zrušenie a zákaz politických strán a hnutí aj s politológiou ľavica-stred-pravica a priama rovná cesta k programovým cieľom. Zmena ústavy, zákonov o politických stranách a hnutiach a volebného zákona, participatívne referendum a konzultatívny plebistit, zmena parlamentu na občiansky snem, štátna rada, predseda štátnej rady (nahradí vládu), zmena postavenia hlavy štátu v ústavnom systéme; precedens 2: tento ústavný inštitút sa stane nadbytočným. Na čele štátu bude predseda štátnej rady.
V možnosti je vaša voľba: Parlamentná demokracia a prezidentský systém typu Ruská federácia, Turecko… silný predseda vlády (kancelár) typu Nemecko-Rakúsko, Orbán (Maďarsko) alebo tandem Morawiecki-Duda (Poľsko) či aktivistický prezent Zeman, Česko. V každom prípade Slovensko by nemalo mať silného predsedu vlády, slabého alebo silného či aktivistického prezidenta s paralelnými osobnými zahraničnými politikami typu slúžky USA „liberálnej demokratky“ Čaputovej, ktorá volá po jednote na jej obraz a vydáva sa za prezidentku všetkých..! V systéme pluralitnej demokracie a jej podstaty nič také ako hlava štátu všetkých neexistuje!
Deľbu moci v štáte vidím v kvadratúre občiansky snem-štátna rada-predseda štátnej rady plus nové aktívne interaktívne a participatívne postavenie odborov (záujmy pracujúcich vs zamestnávateľov) plus ľud; referendum a plebiscit. (poznámočka k autorstvu: aktívne zapojenie sa odborov nielen do vyjednávaní a ochrany práv pracujúcich ale priamo do legislatívnych procesov a účasti na moci a vládnutí, no, neviem… návrh prináša systémomenec Viliam Baňák, hnutie Pán občan, s jeho dvojkomorovým parlamentom (Občiansky snem). Vec je na vyjasňujúcu debatu v časti výklad pojmu Tripartita vo význame a zmysle podľa Baňáka, a účasť na moci a vládnutí v novom spoločensko-politickom systéme…
Autenticita priamej stavovskej demokracie Výhodou priamej nesprostredkovanej stavovskej profesijnej demokracie nad ťažkopádnosťou nepriamej sprostredkovanej demokracie partokratickými a korupčnými politickými subjektmi, majúcimi straníckych „odborníkov“ na príslušný rezort je, že do parlamentu budú so svojimi autentickými volebnými programami priamo volení zástupcovia profesijných stavov, miest a obcí Slovenska, dôchodcov, komôr a združení za zdravotníctvo, školstvo, vedu, priemysel, poľnohospodárstvo, potravinárstvo, dopravu, energetiku, životné prostredie, lesné a vodné hospodárstvo, sociálne veci, rodinu, deti a mládež, šport, médiá, kultúru, umenie…
Obdoba národného frontu Národný front Čechov a Slovákov bolo v rokoch 1945-1990 združenie politických strán (neskôr aj spoločenských organizácií) v Česko-Slovensku, v ich priamej účasti na moci a vládnutí pod monokratickým vedením „komunistickej strany“ (jediná ideológia, jednotné politiky): https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/1968/128/vyhlasene_znenie.html
Priamo voličstvom volená hlava štátu by mala „mať možnosť“ ak o to svojimi skutkami „požiada“ svoje voličstvo, priamo jej voličstvom byť odvolateľná. Ibaže Ústava taký ústavný inštitút nepozná. Rieši hlavu štátu volenú parlamentom.
Priama voľba je v postavení nad parlament a preto má taká voľba vyššiu ústavnú a právnu silu takého voličského mandátu. Ústava nepozná ani inštitút referenda o skrátení volebného obdobia vlády.
Ústava pozná len vágne referendum. Mala by poznať a/ participatívne referendum o sile imperatívu ústavného zákona pre vládu a zákonodarný zbor, b/ konzultatívny ľudový plebiscit so silou odporúčania pre vládu a zákonodarný zbor.
Slovenská ústava rovná sa zlá ústava, ktorá nepozná rovnováhu medzi parlamentnou a priamou demokraciou.
Vôľa voličstva končí pri volebnej urne a voličstvo, vôľa ľudu, je v rozpore s Čl. 2 Ústavy (1) „Štátna moc pochádza od občanov, ktorí ju vykonávajú prostredníctvom svojich volených zástupcov alebo priamo“ odstavená nabok a mimo hru, na dobu volebného obdobia.
Systém parlamentnej demokracie postavený na partokracii v jej totálnom rozklade si akútne vyžaduje a potrebuje zmenu spoločensko-politického systému prostredníctvom úpravy a doplnkov Ústavy aj v časti volebný zákon a zákon o politických stranách a hnutiach.
Ľud musí mať právo vstúpiť do procesov riadenia v ktoromkoľvek momente volebného obdobia s možnosťou jeho skrátenia a predčasných volieb takto: Volebné obdobie a poslanecký mandát ne je základné ale akcesorické voličstvom prepožičané právo. Obmedziť alebo odňať ho možno ako vodičák. Izrael ako nesporne parlamentná demokracia od roku 2019 prešla piatimi parlamentnými voľbami. Výsledok: Návrat Netanjahu a pravicovo-ortodoxná- ultra liberálna vláda. Prečo má s predčasnými voľbami problém Slovensko? Lebo prezidentka? Lebo Matovič a Heger a spol.? Agentúra Median už avizuje úpadok demokracie na Slovensku! https://www.ta3.com/clanok/254934
Dzurinda chce zachraňovať slovenskú demokraciu? Systémomencom, ktorí chcú do parlamentu len neskorumpované politické subjekty: Zabudnite. Nasľubujú vám čo chcete. Záporné poznatky mám z výsledkov iniciatívy oslovenia politických subjektov systémomencom Pavol Stankovič, o podmienkach ich voliteľnosti a úlohách pri kreovaní nevyhnutných zmien ústavy, občianskou iniciatívou Sfunkčnenie referenda. Poznanie a skúsenosť mi velia nedôveru k všetkým politickým subjektom.
Denne pozorujete, že zákonodarný zbor a vami volené zastupiteľské persóny vás po voľbách os.erajú, s tzv. slobodným mandátom a hlasovaním podľa vlastného vedomia a svedomia a voľným pohybom z klubu do klubu, alebo k nezaradeným, ako sa im práve hodí (parlamentná korupcia)… treba to ukončiť imperatívnym mandátom zodpovednosti volených zástupcov voči svojmu voličskému elektorátu pod stratou mandátu a volenou náhradou podľa počtu volebných hlasov; mimochodom, vedľajší efekt systémovej zmeny bude zánik politológie ako ju poznáme dnes… zmení sa študijno-vedný odbor a súčasní politológovia včítane persón prieskumných politologických agentúr verejnej mienky si budú hľadať inú prácu. Prieskumy verejnej mienky bude smieť vykonávať len Slovenský štatistický úrad v spolupráci so Sociologickým ústavom SAV…
Systém nemožno zmeniť žiadnymi voľbami, len zmenou systému! Slovensku odzváňa. O päť minút 12 už bolo.
Pekne pozdravujem.
Juraj Režo alias notorickyobcan
Zanechajte komentár
Chcete sa pripojiť k diskusii?Neváhajte prispieť!