Revolúcia v cestovaní, bombastická reklama zadarmo, či pokrivené voľby?
Zvolebnieva sa, a najsilnejšia strana si už asi uvedomuje, že hoci je počtom najsilnejšia, tak jej výsledky sú stále slabé a preto potrebuje bombastickú reklamu a najlepšie zadarmo. Veď mať takú silu, a mať tak slabé výsledky v zamestnanosti, súdnictve, zdravotníctve, školstve a mohol by som pokračovať rezort za rezortom, nie je potom len jasným dôkazom jej slabosti a nie sily?!
Hovorí sa o „revolúcii v cestovaní“, keď študenti a dôchodcovia budú cestovať vlakmi zadarmo. Nie je však cieľom tohto opatrenia predovšetkým lacná reklama pred komunálnymi voľbami a pokrivenie spravodlivej predvolebnej kampane? Veď keď je niečo zadarmo, tak je to bez finančnej alebo inej protihodnoty, bez náhrady, bez platenia, ale toto zadarmo už nie je zadarmo lebo účet zaplatia nakoniec len tí, čo tie výhody nemôžu využívať, teda všetci pracujúci. Pritom sa pokrytecky hovorí, že tie milióny eur zadotuje nejaký imaginárny štát.
Paradoxom a fraškou tohto „sociálneho“ politického ťahu je to, že za túto reklamu najsilnejšej strany zaplatia aj voliči iných politických strán v komunálnych voľbách! Ako je to možné? Veď štátom v tomto prípade nie je nikto iný, ako my občania Slovenska. Tých trinásť miliónov eur a viac, za „revolúciu v cestovaní“ nezaplatí zo svojho predsa ani vláda, a ani najsilnejšia strana, ale zas len my obyčajní občania a teda aj voliči iných politických strán. Táto bombastická reklama pred komunálnymi voľbami najsilnejšej strane môže priniesť kopec komunálnych hlasov a voliči aj iných strán jej tu reklamu takto nakoniec zaplatia paradoxne tiež.
Otázka teda znie: „Môže sa v takto neférových a nerovných predvolebných podmienkach uskutočniť férová a rovná demokratická súťaž o voliča? Budú pre túto bombastickú reklamu tieto komunálne voľby ešte naozaj spravodlivé a demokratické? Nezneužil tak niekto peniaze všetkých pracujúcich opäť len pre seba, svoju propagandu a svoju oslavu? Je potom takýto víťaz naozaj víťazom a nie iba zbabelcom, keď pre svoju politickú výhru vo voľbách je schopný naozaj všetkého, teda aj toho, že dokáže využiť na svoj politický marketing a svoju predvolebnú kampaň a reklamu aj voličov iných politických strán?“
Nie je potom naozaj ľahké v takto jednoznačne nespravodlivej predvolebnej súťaži opäť jednoznačne zvíťaziť a chváliť sa tým, že celé Slovensko je opäť červené? Nebolo by sa treba za tu červenú farbu ale hanbiť? Veď ta červená farba je aj o tom, že máme červené čísla v nezamestnanosti a najsilnejšia strana je slabá to radikálne zmeniť. Znižovať zamestnanosť prejedeným eurofondov nič nerieši, lebo eurofondy už čoskoro „dotečú“ a čo bude potom? Budeme sa topiť ešte v červenejšich číslach?!
Už onedlho uvidíme, koľko voličov na tu ich „revolúciu v cestovaní a zadarmo“ opäť naletí. Verím, že každý nezmanipulovaný človek si už vie zodpovedať sám na otázku: Revolúcia v cestovaní, bombastická reklama zadarmo, či pokrivené voľby?
Autor: E – knihy: Lekcie z demokracie
Zanechajte komentár
Chcete sa pripojiť k diskusii?Neváhajte prispieť!