Referendum a ústava
S rozbiehajúcimi sa procesmi vedúcimi k predčasným voľbám, vláda v ohrození spúšťa anti procesy spochybňovania ústavnosti referenda o skrátení volebného obdobia Matovičovej vlády rétorikou pseudo autorít. Účel:
Zmätenie občanov a vznesenie pochybností vo vzťahu k základnému občianskemu a politickému právu podieľať sa na moci a vládnutí…
Vyvolanie dojmu, že občania majú právo len voliť, nič viac a strpieť akúkoľvek vládu po celú dobu jej vládnutia.
Ukážka, nekompetentné kecy (toto nie sú autority, len jeden utáraný redaktor a štyria poslanci):
Tak takto, pozrime sa na to, k veci (ústavná cesta k referendu):
https://www.ta3.com/clanok/1198325/caputova-riesme-covid-nie-matovica.html
Čl. 2 (1) Štátna moc pochádza od občanov, ktorí ju vykonávajú prostredníctvom svojich volených zástupcov alebo priamo (voľba hlavy štátu, referendum).
Čl. 93 (2) Referendom sa môže rozhodnúť aj o iných dôležitých otázkach verejného záujmu.
Poznámka k odseku 3: „Predmetom referenda nemôžu byť základné práva a slobody, dane, odvody a štátny rozpočet.“ Nie sú. Ide o priame naplnenie základného ľudského (občianskeho a politického) práva na vyjadrenie názoru a občianskej vôle vo vzťahu k spôsobu vládnutia Matovičovej vlády. Ide o základné právo!
Ak ktokoľvek odmieta takéto referendum, a sú, budú to obštrukcionisti, odopiera občanom ich základné ľudské, občianske a politické právo!
Čl. 97 (2) Návrhy prijaté v referende vyhlási Národná rada Slovenskej republiky rovnako ako zákon.
Hlasovanie poslancov podľa vlastného svedomia a vedomia nemá nič spoločné s referendom (Čl. 2 odsek 1 a Čl. 93 odsek 2) a jeho výsledkami! Už tak hlasovali pred ním, v referende je na rade občan a jeho vedomie a svedomie.
Ústava nepozná povinnosť občanov strpieť každú vládu po dobu celého volebného obdobia.
1. Valec bezprecedentnej ústavnej vládnej väčšiny zmietol zo stola návrh parlamentného Uznesenia o skrátení volebného obdobia vlády;
2. Návrh podobného ústavného zákona bude zamietnutý (ani by som sa ním nezdržiaval).
…
Referendom bude vyhodnotené hlasovanie poslancov podľa ich vlastného svedomia a vedomia mimo vôľu a mandát ľudu (Čl. 2 odsek 1).
Hlasovanie poslancov o výsledkoch platného referenda je neprípustné. Jadro výsledku referenda je poslancami Národnej rady nedotknuteľné a nezmeniteľné; poslanci ho iba vezmú na vedomie.
Čl. 97 (2) Návrhy prijaté v referende vyhlási Národná rada Slovenskej republiky ako zákon; schváli dikciu textu hmotného jadra zákona v súlade s výsledkom odpovedí občanov na otázky položené v referende.
…
Pondelňajšie vyjadrenie prezidentky v Rádiu Expres: „Svet rieši pandémiu, my premiéra“ naznačilo aj vôľu prezidentky ako podnet vláde k výmene predsedu vlády a jeho náhrady iným členom vlády. Prezidentka vie, že hlasovanie o dôvere vlády nebude.
Tento proces by za istých okolností reštrukturácie vlády podmienečne (!) mohol pozastaviť procesy vedúce k referendu o skrátení volebného obdobia tejto vlády a predčasným voľbám (Matovič rolu predsedu vlády osobnostne nezvláda).
Otázka možnosti referenda ostáva z Ústavy dostupná a otvorená po dobu celého volebného obdobia vlády.
Čl. 114-117 Ústavy sa neuplatňujú, odsunuté sú nabok a prísne strážené, v dejinách slovenskej parlamentnej demokracie, bezprecedentnou ústavnou väčšinou vládnej koalície…
Ak iné ústavné nástroje zlyhávajú, na rade je občianske referendum, výsledky prieskumu:
https://www.teraz.sk/spravy/prieskumza-referendum-o-predcasnych-v/512430-clanok.html
Trvám na skrátení volebného obdobia tejto vlády referendom a o zmene pomerov v Národnej rade cestou predčasných volieb, lebo:
Pod vlajkou núdzového stavu, ktorý chce táto vláda ústavným zákonom predlžovať ako bude chcieť, súka aj ako pavúk zákony a ústavné zákony v skrátenom legislatívnom konaní a mieni otvárať ústavu v rozpore s mandátom občanov, mimo vládny program a vôľu občanov.
Každá vláda v priebehu jej volebného obdobia konala aj mimo vládny program a vôľu občanov, ale nesplnila vládny program v celku alebo ňou voličstvu sľúbených jednotlivostiach, lebo:
Spolieha na pasivitu a zneužíva nezáujem „občanov“ (deficit občianskej kontroly) po dobu volebného obdobia; pre tento účel je nevyhnutné občianske referendum podľa Čl. 2 a 93 Ústavy;
Vo všetkých typoch volieb to spravidla „chodí“ tak, že: z obyvateľov Slovenska sa len na moment volieb stávajú „občania“ a z nich „voličstvo“ s hodnotou pred voľbami NULA, pri volebnej urne JEDNA a po voľbách zase NULA.
Nespokojnosť s výsledkami volieb spravidla prichádza krátko po voľbách… (a toto sa opakuje kol-do kola každé štyri roky).
Za stav vecí verejných a spoločných aj po marcových parlamentných voľbách 2020 je prednostne vždy zodpovedné „voličstvo“. Platí: Akí občania, taká vláda.
Ak dôjde k obštrukciám zo strany vládnej ústavnej väčšiny proti prípadne platnému a úspešnému výsledku referenda o skrátení volebného obdobia tejto vlády prostredníctvom predčasných volieb, nastupuje dikcia Čl. 32 Ústavy. Občiansky odpor ale neznamená násilie!
Ak si celé Slovensko „naordinuje“ karanténu so zákazom vychádzania, lebo covid a núdzový stav, teda generálny štrajk, do siedmich dní môže byť po všetkom. Možno aj po covide.
Bez zbytočných protestov, násilia a zásahov ozbrojených síl…
Pekne pozdravujem.
Juraj Režo alias notorickyobcan
Zanechajte komentár
Chcete sa pripojiť k diskusii?Neváhajte prispieť!