Predvolebný boj prieskumných agentúr o voličstvo
BRATISLAVA. Parlamentné voľby by v júni vyhral Smer so ziskom 18,9 percenta hlasov. Nasledovali by Progresívne Slovensko (15,5 percenta) a Hlas (14,8 percenta). Vyplýva to z volebného modelu Ipsos.
Porovnajte výsledky dvoch voličských subjektov Progresívneho Slovenska, ktoré budú voliť celé ich redakcie aj s rodinami predplatiteľov, a to Denníka N a SME, v rozmedzí 5 dní tu a tu.
Ak sa máme baviť o objektivite výsledkov, prieskumy verejnej mienky v časti parlamentné voľby by z (novej) ústavy a zákona (otvoriť) mal vykonávať len poverený a certifikovaný Štatistický úrad.
Súbežne sa treba baviť o súkromných názoroch oboch politikárčiacich mienkotvorných denníkov na báze slobody slova a tlače vo veci volebná kampaň a priama či nepriama mediálna manipulácia. Napovedám: Mediálny zákon a voľby. Platí aj pre mimovládne organizácie, vo vlastníctve zahraničia a financované zahraničím. Riešenie: Aplikácia USA zákona FARA ACT na Slovensku.
Volebné prieskumy si „za svoje“ alebo dotačné a sponzorované objednávajú politické subjekty a médiá. Výsledky prieskumov sú pre voličstvo oporné barličky až do momentu vyhlásenia volebného moratória. Na volebné výsledky majú vplyv finančné prostriedky politických subjektov na kampaň a marketing.
Na volebných výsledkoch sa podieľajú rôzne psychologické faktory. Ženská časť Pávkovho voličstva mala a má pri pohľade na českého generála-prezidenta mokré nohavičky a prázdnu suchú hlavu.
Ústava, Čl. 29 (4) „Politické strany a politické hnutia, ako aj spolky, spoločnosti alebo iné združenia sú oddelené od štátu.“ To je lož. V časti politické subjekty si volené zastupiteľstvá ľudu na ich úrovniach a v parlamente poschvaľovali finančné výhody a náležitosti podľa volebných výsledkov včítane platov a odmien poslancov, primátorov a starostov.
Navrhujem zmenu Politické subjekty a občianke spolky budú financované z vlastných a zdrojov členov, a darmi priaznivcov a prívržencov. Osoby volených zástupcov ľudu sa na báze ich volebného mandátu stanú zamestnancami štátu v parlamente alebo zastupiteľských zboroch na obecnej komunálnej úrovni až do zániku mandátu.
Navrhujem imperatívny mandát Čl. 73 (1) Národná rada Slovenskej republiky má 150 poslancov, ktorí sú volení na štyri roky. (2) Poslanci sú zástupcovia občanov (zmena na „voličstva“). Mandát vykonávajú osobne podľa svojho svedomia a presvedčenia a nie sú viazaní príkazmi. Lož! Zmena dikcie ústavy: „Poslanci sú viazaní vôľou svojho voličstva“. V Čl. 81a: „Mandát poslanca zaniká ním zavinenou stratou mandátu“. Nastúpi náhradník.
Volebná kampaň by mala byť jen politickou súťažou volebných programov volebných subjektov. Médiá, počnúc „verejnoprávnou“ RTVS, hoops! Ak takou je (?), by od vyhlásenia volebnej kampane až do momentu vyhlásenia volebného moratória mali dávať verejný priestor pre volebné subjekty a ich programy. Volebné plagáty a reklamy na bilbordoch by mali obsahovať len výťažky volebných programov, nie osoby. Treba zastaviť bulvarizáciu volebnej kampane a dať jej miesto, ktoré jej z povahy veci prináleží.
Dovolili ste im všetko pod krytím figovým listom Čl. 2 (1) „Štátna moc pochádza od občanov, ktorí ju vykonávajú prostredníctvom svojich volených zástupcov alebo priamo.“
S výnimkou priamej voľby hlavy štátu lož. Časť „priamo“ je nefunkčná a našimi volenými zástupcami či prezidentkou blokovaná.
Slovensko dnes na zmenu spoločensko-politického systému posilnením občianskej demokracie nemá vytvorené ústavné podmienky. Navrhujem komplexné sfunkčnenie demokracie posilnením priamej účasti občianskej spoločnosti na moci a vládnutí (zákonodarná a kontrolná moc). Návrh nezavádza priamu demokraciu ale rovnosť (dualizmus) v dichotómii zastupiteľská a priama demokracia. Sfunkčnením demokracie treba rozumieť rovnaké ľudsko-občiansko-politické vyrovnané zaobchádzanie s inštitútom Čl. 2 (1) „Štátna moc pochádza od občanov, ktorí ju vykonávajú prostredníctvom svojich volených zástupcov alebo priamo.“ Ústavná veta znamená parlamentné alebo voľby do zastupiteľských zborov na úrovni samosprávnych krajov, okresov, miest a obcí Slovenska, voľby alebo ľudové hlasovanie (súčasná ústava v Čl. 93 ho označuje ako Referendum). Celé zle!
Navrhujem zmenu názvu Referendum na Ľudové hlasovanie. Do Ústavy SR treba zaviesť inštitút Ľudové hlasovanie ako nástroj kontroly a participácie ľudu na moci a vládnutí, a/ obligatórne referendum (taxatívne vymenované štátne referendá vo veciach vnútorného a vonkajšieho národno-štátneho záujmu; medzinárodné zmluvy, dohovory, dohody; možno ich upraviť alebo zrušiť), b/ fakultatívne referendum (v súčasnosti dikcia čl. 93 (2) Ústavy SR: „Referendom sa môže rozhodnúť aj o iných dôležitých otázkach verejného záujmu“ včítane referenda o skrátení volebného obdobia a predčasných voľbách, c/ plebiscit (ľudové hlasovanie ad hoc podľa potreby vo verejnom záujme na všetkých samosprávnych úrovniach k zamýšľaným vládnym, parlamentným a aktom na všetkých troch stupňoch od štátnej vládnej úrovni a úrovni nižších obecných samospráv. Obligatórne a fakultatívne referendum majú právny účinok ústavného zákona, plebiscit má charakter a účinok názoru a odporúčania.
Zverejnením výsledkov prieskumu IPSOS pre Denník N a jeho voličský personál som urobil reklamu a tak zvýšil volebné preferencie Progresívnemu Slovensku. Sorry.
Progresívne Slovensko vrazilo bojový klin medzi Hlasom a Smerom, na čom sa významne podieľa prezidentka ako spočívajúca podpredsedníčka PS, ktorá zvažuje svoju druhú kandidatúru (článok som zverejnil pred jej vyhlásením v pondelok o 15-tej). Vstup Progresívneho Slovenska do parlamentu a prípadnej vládnej koalície zmôže znamenať zmenu charakteru Slovenska vo vzťahu k preambule ústavy a ideológii s odkazom na Čl. 1 odsek 1, druhá veta, časť ideológia. Že voľby nie sú manipulované, je lož. Podieľajú sa na tom aj politickí analytici, ako užitoční idioti systému. Bude to druhý krok po tom, čo Slovensko vstúpilo do euro-atlantických štruktúr, NATO a EÚ (zmena hodnotového systému artikulovaného preambulou ústavy). Manipulácia prebieha prostredníctvom volebných prieskumov a vyššie označeného volebného klinu.
Ponúkam v možnosti pre zapracovanie do Slovenského národného plánu záchrany (SNPZ) s dovetkom: Nemám monopol na pravdu. Treba sa vyvarovať úskalí demokracie aj vo veci (!): Väčšina nemá pravdu, len moc a silu, čo je násilie páchané vládnucou mocou denne na ostatku občianskej spoločnosti a voličstva, na báze ľudského fenoménu ega (ja, jástvo). Realita: Pred voľbami máte hodnotu NULA, pri volebnej urne JEDNA a po voľbách NULA po dobu volebného obdobia. A tak to na Slovensku chodí od volieb k voľbám… a to je Zoščenkov kolotoč, ktorý treba vypnúť. Už je dávno po dvanástej.
Oznámenie prezidentky o vzdaní sa kandidatúry pre druhé prezidentské volebné obdobie nemusí byť definitívne. Prezidentka má čas na zmenu rozhodnutia, pod údajným tlakom verejnej mienky jej priaznivcov a voličstva. Neporuší žiadnu zásadu, len zmení názor.
Výsledky prieskumov sú nepresúmateľné. Slovensko potrebuje nepriestrelné záruky nezmanipulovateľnosti prieskumov verejnej mienky, volebných prieskumov a prieskumov dôveryhodnosti politikov. Toto môže zaistiť len certifikovaný Štatistický úrad poťažmo v spolupráci so Sociologickým ústavom SAV. Prieskumné agentúry začnú vrieskať.
Pekne pozdravujem.
Juraj Režo alias notorickyobcan
Zanechajte komentár
Chcete sa pripojiť k diskusii?Neváhajte prispieť!