Poľský zákon o prevencii a boji proti infekciám a infekčným chorobám u ľudí
Účinnosť zákona 6. októbra 2023. § 1 Pôsobnosť ustanovení zákona Zákon špecifikuje 1) zásady a postupy na prevenciu a boj s infekciami a infekčnými chorobami u ľudí vrátane zásad a postupov na rozpoznanie a monitorovanie epidemiologickej situácie a na vykonávanie proti epidemických a preventívnych opatrení s cieľom neutralizovať zdroje nákazy, odrezať cesty šírenia infekcií a infekčné choroby a imunizovať ľudí náchylných na infekciu; 2) úlohy orgánov verejnej správy v oblasti prevencie a boja proti infekciám a infekčným ochoreniam ľudí; 3) práva a povinnosti poskytovateľov zdravotnej starostlivosti a osôb s pobytom na území Poľskej republiky v oblasti prevencie a boja proti infekciám a infekčným ochoreniam u ľudí. Celé znenie zákona tu. PDF formát tu.
Článok 36 Uplatnenie priamych donucovacích opatrení, prostriedkov na dosiahnutie účelu zákroku pre účel ochrany zdravia dotknutej osoby pre účel ochrany zdravia kolektívu, skupiny, spoločnosti:
1. Osoba, ktorá sa nepodrobí povinnému očkovaniu, hygienickým a epidemiologickým vyšetreniam, sanitárnym úkonom, karanténe alebo izolácii, povinnej hospitalizácii a u ktorej je podozrenie alebo diagnostikované obzvlášť nebezpečné a vysoko nákazlivé ochorenie, ktoré predstavuje priame ohrozenie zdravia alebo života iné osoby, môže byť predmetom priameho nátlaku spočívajúceho v držaní, znehybňovaní alebo násilnom podávaní drog; 2. O použití opatrenia priameho donútenia rozhoduje lekár alebo zdravotník, ktorý určí druh použitého opatrenia priameho donútenia a osobne dohliada na jeho vykonávanie osobami vykonávajúcimi zdravotnícke povolanie. Každý prípad použitia opatrenia priameho nátlaku je zaznamenaný v zdravotnej dokumentácii; 3. O pomoc pri použití opatrenia priameho nátlaku môže lekár alebo felčiar požiadať políciu, pohraničnú stráž alebo Vojenskú políciu. Pomoc sa poskytuje tak, že dôstojníci alebo vojaci sú vybavení na ochranu pred infekčnými chorobami lekárom alebo felčiarom; 4. Pred opatrením priameho nátlaku je osoba, voči ktorej sa má opatrenie použiť, o ňom informovaná a táto skutočnosť sa zaznamená do zdravotnej dokumentácie. Pri voľbe opatrenia priameho nátlaku treba zvoliť čo najmenej zaťažujúce opatrenie pre danú osobu a pri použití opatrenia priameho nátlaku treba venovať osobitnú pozornosť a dbať o blaho tejto osoby; 5. Priamy nátlak zahŕňajúci imobilizáciu možno použiť nie dlhšie ako 4 hodiny. V prípade potreby môže byť uplatnenie tohto nátlaku predĺžené o ďalších 6 hodín, celkovo však nie dlhšie ako 24 hodín; 6. Podržanie je ad hoc, krátkodobé znehybnenie osoby pomocou fyzickej sily; 7. Imobilizácia je dlhodobé zneschopnenie osoby pomocou opasku, rúčky, plachty alebo zvieracej kazajky; 8. Nútené podanie lieku je ad hoc zavedenie liekov do tela osoby alebo ako je uvedené v liečebnom pláne – bez jej súhlasu zdroj tu.
Prebieha diskusia o „povinnom“ a povinnom očkovaní (vybrané druhy nákaz a vybrané dotknuté osoby). Nemá ísť o povinné očkovanie prevenciu všetkých a en bloc, teda celoplošne. Zákon ale vznikol v dobe pred kovidovej v roku 2008. Svet dnes stojí pred otázkami globálnej Pandemickej zmluvy WHO, ktorá vládam prinesie povinný očkovací mandát v reakcii na kovid a zmeny v uplatňovaní a obmedzovaniach základných ľudských práv, ktoré ustanoví zákon. Ak popri iných eventoch bude zrušené právo veta v Rade EÚ, môže sa prijatie podobného zákona s implementáciou povinnej vakcinácie s možnosťou prinútenia násilím, proti vybraným vírusom a životu nebezpečným nákazám stať aj kovid, povinným en bloc vo všetkých členských štátoch Európskej únie.
Ak Fact check point (preverovatelia faktov) ešte pred rokmi tvrdili, že vyššie citovaný Čl. 36 je poplašná a nepravdivá správa, dnes, tretí rok po nástupe kovidu sa k veci nevyjadrujú.
Vakcíny proti kovidu v dobe ich vzniku experimentálne, ich skráteného preverovania účinnosti a bezpečnosti, menia sa na „overené“ a „spoľahlivé“ a tým menia sa aj pomery vo vzťahu k povinnému očkovaniu či nediskriminácii nezaočkovaných osôb. Dobrovoľnosť sa zmení na vynútenú, a tá, na povinnosť zo zákona, ošetrenú nástrojmi na dosiahnutie účelu zákroku a sankciami. Povinný očkovací mandát dnes platí len pre vybrané druhy infekčných nákaz. Kovid medzi nimi zo zákona nie je.
Matovičom ste boli dobrovoľne skorumpovaní/é. Javí sa dnes, že „volebnou päťstovkou“ korumpoval Rómov. Dnes vo väčších aglomeráciách dobrovoľne stojíte rady na kovid vakcíny. Sú dostupnejšie ako V-penicilín. Pre budúcnosť: Nebudú s vami väčšie problémy. So zvyškom si režim hravo poradí…
S odkazom na poľský zákon do budúcna, ide o „antikorupčné opatrenie“ ktoré sa zmení na právo a povinnosť v jednom. Bezplatne. Z vašich daní. Bez korupcie.
Slovenská politická predvolebná reprezentácia sa v záujme zdravia spoločnosti mala a nová bude mať (?) k Pandemickej zmluve WHO chápavo, s porozumením a „prítulne“. Ódorova do svojho „úradníckeho“ programu prevzala podporu Smart cities. Budeme v nich mať všetko, včítane zdravotnej a „zdravotnej“ starostlivosti. Legálne oficiálne doplnkové zdroje tu a tu. Žiadne dezinformácie ani hoaxy. Nebudeme musieť vlastniť nič a budeme šťastní/é… ich výklad je „hoax a dezinformácia“. Žiadna strata slobôd ani „tretia totalita“ nám nehrozia.
Na zrýchlenie našej integrácie do jadra EÚ (Nemecko, Francúzsko/Aachenská zmluva 2019) nám (Nemecku a Francúzsku!) chýba zrušenie práva veta. V rámci V-4 bol mu v Bruggách naklonený český prezident Petr Pavel tu. Tlačový prepis prejavu Petra Pavla v historických Bruggách (Belgicko) tu. Zmienil v ňom síce pokračujúce členstvo v NATO ale súbežne budovanie európskej armády, čo znamená postupnú emancipáciu EÚ a NATO od USA.
Otázka: Dostal na to mandát českej vlády a V-4? Ak by som si tipol reakciu ostatných členov, pomyselnými slovami Orbána, toto „nem dopadne dobre“. Začala diskusia.
Bude sa slovenský zákon o prevencii a boji proti infekciám a infekčným chorobám u ľudí aproximovať s poľským? Či? Sme predsa vo V-4 a spoločnom členstve v EÚ…
Pekne pozdravujem.
Juraj Režo alias notorickyobcan
Zanechajte komentár
Chcete sa pripojiť k diskusii?Neváhajte prispieť!