Občianska spoločnosť s jej výrazným podielom na štátnej moci a vládnutí
V reakcii na vymenovanie vlády „odborníkov“ pričom taký pojem ani úradnícka vláda ústava nepozná, prezidentkou Čaputovou bol kancelárii prezidenta Občianskym združením Pán obcan, doručený návrh občianskej „úradníckej“ vlády vytvorenej občanmi, členmi záujmového občianskeho združenia.
„Vládu vymenúva prezident Slovenskej republiky na návrh predsedu vlády.“ Prezidentka v rozpore s citovaným Čl. 111 ústavy svojvoľne vybrala, zostavila a vymenovala svoju „jej vládu“ viac tu a tu.
Predseda OZ Pán obcan Ing. Viliam Baňák (tieňový minister obrany): „10. 5. 2023 vysielanie pred prezidentským palácom, návrh Občianskej úradníckej vlády SR, z občanov SR. Návrh na zloženie občianskej úradníckej vlády SR, bol odovzdaný Kancelárii prezidenta SR a podateľne NR SR !!!
Občania môžete sa k nám hlásiť, do Pán Občan o.z. a do vytváraných Občianskych snemov – Pán Občan v obciach. Pán Občan o.z. a Národný krízový štáb SR, bojuje za nás a vás všetkých, za 95 % obyvateľov Slovenska. Len historická zmena spoločenského systému prinesie šťastie pre človeka na Slovensku a na planéte Zem! Mobilizujme sa do Pán Občan o.z., Národného krízového štábu a Občianskych snemov – Pán Občan!“ Dokument návrhu Občianskeho združenia Pán občan odovzdaný 10. mája v podateľni Kancelárie prezidenta SR tu.
Vyhlásenie Občianskeho združenia Pán občan pred prezidentským palácom a odovzdaním dokumentu, Dagmar Weissabelová, tlačová tajomníčka pre styk s médiami, vpravo Pavol Smutný, predseda samozvanej vlády tu.
Hovorí „tieňový predseda občianskej vlády“ Pavol Smutný (za seba ako občan neviem, kto to je, len že je člen OZ Pán občan) tu.
Máme tu dvojaké porušenie Ústavy SR (1) prezidentkou a (2) Občianskym združením Pán Občan s odkazom na Zákon 83/1990 Zb. o združovaní občanov politickým aktivizmom, zastupujúce len samé seba, nie Slovensko, vytvorením len združením volenej vlády, Čl. 29 ústavy: (4) „Politické strany a politické hnutia, ako aj spolky, spoločnosti alebo iné združenia sú oddelené od štátu. Vytvorili si svoje Slovensko, a politickým aktom si pripravili podmienky na zrušenie ich registrácie porušením zákona.
Nová ústava a oba zákony dôsledne oddelia oba druhy týchto subjektov vo veci ich postavenia v štáte a financovania. Politické strany a hnutia budú financované len samými sebou, z členských príspevkov, priaznivcami a prívržencami ich politického programu prostredníctvom finančných darov. Platenými zamestnancami štátu a občanov sa právnické a fyzické osoby volených zástupcov ľudu stanú až po voľbách ako parlamentné subjekty. Zákon o občianskych združeniach oddelí subjekty tretieho sektora na spoločensky potrebné a pomáhajúce vo všeobecnom verejnom spoločenskom záujme od ostatných „neziskoviek“ financovaných zahraničím ich zákazom alebo označením „zahraničný agent“ podľa USA zákona FARA ACT.
To isté treba vykonať s médiami. Tobôž, takzvanú „verejnoprávnu“ RTVS v časti spravodajstvo a publicistika, detto ostatná dramaturgia. Z pohľadu občianskej spoločnosti sa RTVS nestane „verejnoprávnou“ ani zrušením koncesionárskych poplatkov a presunom nákladov rozpočtu na štát. Dramaturgia je riadená zahraničným ideologickým a poklitickým konceptuálnym pozadím v rámci prvej priority, ktorou je poznanie a vzdelávanie.
Jeden z „národovcov a vlastencov“ („Mesiáš“ Rostas) vyzýva na obliehanie RTVS. Miláčkovci, takto to nemôže fungovať. Nevytvorili ste si podmienky. Treba na to inak…
Poznámka k terminológii a pojmosloviu použitého Občianskym združením Pán občan, Ing. Baňák k „podielu občana na moci a Tripartity: tvorí trojuholník na osi zamestnanecké odbory-vláda-zamestnávatelia, fungujúca na báze rokovaní a vyjednávania pre účel sociálneho zmieru tu. ZMOS je Združenie miest a obcí Slovenska tu. Mali by sa a radi s KOZ pridať.
Výhrady mám k používaniu pojmu Ing. Baňáka „polopriama demokracia“. Demokracia je alebo nie je. Neexistuje ani liberálna demokracia. Len demokracia, očistená od rôznych falošných prívlastkov.
Slovensko dnes na zmenu spoločensko-politického systému posilnením ľudovej občianskej demokracie nemá vytvorené ústavné podmienky. Ústavou je definované ako parlamentná demokracia kde priame ľudové hlasovanie je len okrajové a nefunkčné. Slovensko potrebuje komplexné sfunkčnenie demokracie zmenou ústavy. Sfunkčnenie demokracie neznamená len sfunkčnenie referenda.
Vo svojej predstave vidím obrysy toho, čo si pamätáme ako široký „totalitný“ národný front. Nenachádzam tam miesto pre partokraciu.
Môj návrh nezavádza priamu demokraciu ale rovnosť (dualizmus) v dichotómii zastupiteľská a priama demokracia, ktorá je prirodzenou inherentnou súčasťou komplexnej demokracie. Nič spoločné so Švajčiarskom. Sfunkčnením demokracie treba rozumieť rovnaké ľudsko-občiansko-politické vyrovnané zaobchádzanie s inštitútom Čl. 2 (1) „Štátna moc pochádza od občanov, ktorí ju vykonávajú prostredníctvom svojich volených zástupcov alebo priamo.“
Ústavná veta znamená parlamentné alebo voľby do zastupiteľských zborov na úrovni samosprávnych krajov, okresov, miest a obcí Slovenska, voľby alebo ľudové hlasovanie v časti priamo (súčasná ústava v Čl. 93 ho označuje ako Referendum). Celé zle!
Zavádzam zmenu názvu Referendum na Ľudové hlasovanie. Do Ústavy SR treba zaviesť inštitút Ľudové hlasovanie ako nástroj kontroly a participácie ľudu na moci a vládnutí, a/ obligatórne referendum (taxatívne vymenované štátne referendá vo veciach vnútorného a vonkajšieho národno-štátneho záujmu; medzinárodné zmluvy, dohovory, dohody; možno ich upraviť alebo zrušiť), b/ fakultatívne referendum (v súčasnosti dikcia čl. 93 (2) Ústavy SR: „Referendom sa môže rozhodnúť aj o iných dôležitých otázkach verejného záujmu včítane referenda o skrátení volebného obdobia a predčasných voľbách).“, c/ plebiscit (ľudové hlasovanie ad hoc podľa potreby vo verejnom záujme na všetkých samosprávnych úrovniach k zamýšľaným vládnym, parlamentným a aktom na všetkých troch stupňoch od štátnej vládnej a úrovniach nižších obecných samospráv).
Obligatórne a fakultatívne referendum majú právny účinok ústavného zákona, plebiscit má charakter a účinok názoru a odporúčania (moja dôvodová správa).
Slovensko potrebuje zmenu volebného zákona, ktorý zakáže spájanie a združovanie heterogénnych politických subjektov pre účel volebného výsledku pred voľbami á la anti Orbán, anti Babiš, anti Fico, čo spôsobuje, že voličstvo je dezorientované a ešte viac roztrieštené. Spájanie musí byť umožnené len po voľbách pri zostave vládnej parlamentnej koalície.
Za seba som stratil dôveru v politické subjekty ako od prvého kola prezidentských volieb aktívny občiansky nevolič, majúci hodnotu desiatich kohort „voličstva“. K volebným urnám sa vrátim až po zmene systému.
Ing. Baňák chce dve komory parlamentu; dolná politické, horná občianske subjekty. K tomu treba zmenu zákona o politických subjektoch a občianskych združeniach. Treba sa vrátiť k tomu, čo predošlý režim označoval ako „národný front“. U mňa to je jednoduchý Občiansky snem, s volenými zástupcami politických subjektov a občianskych iniciatív, združení a spolkov, nad ním Štátna rada s predsedom štátnej rady, ako najvyšším ústavným inštitútom, s otázkou potrebnosti inštitútu hlavy štátu; odpadnú debaty o silnom premiérovi (Orbán), silnej alebo aktivistickej hlave štátu prezidentovi (Čaputová, Zeman), v Poľsku tandem Morawiecki/Duda, v prípade Občianskeho snemu ostane v jeho hlasovacích rukách jediná ústavodarná a zákonodarná iniciatíva; nová druhá ústava bude povinne ratifikovaná obligatórnym referendom spolu s otvorením členstva Slovenska v EÚ a NATO, Istanbulského dohovoru či Vatikánskej zmluvy s odkazom na ústavný článok 1 odsek 1 „Slovensko je sekulárny štát a „neviaže sa na žiadne náboženstvo ani ideológiu“. Osobitné výhrady mám k kresťanskej demokracii; je v rozpore s Čl. 1 odsek 1 časť náboženstvo tak, ako liberálna nová progresivistická neomarxistická ľavica detto časť ideológia.
Súčasťou organickej zmeny musí byť aj zrušenie jediného volebného obvodu.
Treba zaviesť aj imperatívny mandát. Dnes hotový blázinec. Voličstvo po dobu volebného obdobia ticho sedí a šúcha nožičkami pod lavicou pred voľbami s hodnotou NULA, pri volebnej urne JEDNA (voličský hlas) a po voľbách zasa NULA. Platná dikcia: Čl. 73(2) „Poslanci sú zástupcovia občanov. Mandát vykonávajú osobne podľa svojho svedomia a presvedčenia a nie sú viazaní príkazmi.“ Zmena: „Viazaní sú príkazmi voličstva“.Vysvetlivka: Zvolené osoby po dobu volebného obdobia nesmú slobodne pobehovať hore-dole po parlamente, prezliekať kabáty, ale sedieť na zvolených miestach, inak stratia volebný mandát.
Pre čistotu a istotu správnosti a pravdivosti volebných výsledkov na všetkých volebných úrovniach volieb treba zaviesť účtovný spôsob započítavania volebných hlasov. Vyhneme sa podozreniam z manipulácie volieb s odkazom na aféru Dominion a prezidentské voľby v USA, zdroj.
Volebné prieskumy preferencie a dôvery persónam v politike bude vykonávať len Slovenský štatistický úrad poťažmo v spolupráci so Sociologickým ústavom Akadémie vied.Súčasťou procesov depolitizácie a apolitizácie štátnej a verejnej správy je potreba obnova Úradu pre štátnu správu tu.
Slovensko potrebuje zásadnú zmenu rozpadnutého politického systému sfunkčnením demokracie. Zmenu nemožno dosiahnuť žiadnymi voľbami, protestmi ani petíciami, ani mŕtvym, nefunkčným referendom.
Jedinou ústavnou možnosťou je aktivácia ústavného Čl. 32 občiansky odpor formou tichého gándhíovského generálneho štrajku s petitom požadujúcim vyššie načrtnuté základné minimálne zmeny Ústavy SR.
Generálny štrajk je oprávnená vyhlásiť len Konfederácia odborových zväzov Slovenska.
Nechcem mať nič spoločné s politickými subjektmi, tobôž občianskymi združeniami, správajúcimi sa ako politické strany a hnutia.
K spájaniu pred voľbami: Čím väčší a heterogénny vládny zlepenec, tým horšie. Varoval som pred tým k februárovým parlamentným voľbám 2020, varujem znova pred predčasnými voľbami, ako dôsledkom takého spájania.
Účelom „revolučného“ prechodu od totalitnej monokracie k otvorenej parlamentnej pluralitnej demokracii umocnenej liberálnou demokraciou je to, čo sa stalo: spoločnosť nie je len rozdelená ale rozbitá… funguje to. Ide o konceptuálne riadenie globalistami Domu Sion. O tom je ich „demokracia“. Koncovkou má byť centrálna vláda EÚ, svetová vláda a jednotné riadenie spoločnosti. Od rozdelenia ČSFR (hoops! Neboli to Klaus a Mečiar!) postupne v Česku a na Slovensku došlo k rozpadu štandardného politického systému, v dôsledku čoho je spoločnosť už z politiky unavená, frustrovaná a deprivovaná; nadnárodno-štátne riadenie si bude zo zúfalstva pýtať sama. A o toto im ide aj v tzv. totalitnom Rusku.
Pekne pozdravujem.
Juraj Režo alias notorickyobcan
Zanechajte komentár
Chcete sa pripojiť k diskusii?Neváhajte prispieť!