Nulový uhlík
V nemainstreamových médiách sa objavila zaujímavá analýza šialenej klimatickej politiky z klávesnice českého fyzika, ktorý pôsobí na univerzite v USA. Je otázka, či nebude po tomto článku z univerzity prepustený. Podobné názory sú totiž teraz v akademickej sfére nielen v USA trestané, zatiaľ čo odmeňovaná je tupá klimatická propaganda, podľa ktorej sa údajne rútime do apokalypsy, ktorú spôsobil CO2 produkovaný človekom…
Český fyzik Luboš Motl varoval, že tvrdenia, že politika Net Zero (nulový uhlík) je lacná a jednoduchá, sú naivné a šialené.
V celosvetovom meradle by náklady boli v skutočnosti ekonomicky zničujúce a explozívne, pokiaľ ide o sociálnu súdržnosť.
Niektorí ľudia tvrdia, že presadenie Net Zero by bolo úplne jednoduché a lacné, pod 2 bilióny dolárov (celkové integrované výdavky) – ak by sme postavili množstvo jadrových elektrární. Ale také tvrdenia sú úplne šialené.
Všetky elektrické autá sú v podstate nemožné.Po prvé, jadrová energia je v poriadku, ale v porovnaní s uhlím to nie je žiadny „zázrak.“ Každá nútene odstavená elektráreň – či už na uhlie alebo urán – je obrovským plytvaním peniazmi. Nemenej dôležité je, že pre Net Zero výmena elektrární nestačí.
Máte tiež autá atď. Nahradenie automobilov elektrickými vozidlami je v nadchádzajúcich desaťročiach v podstate nemožné. Trh už ukazuje, že dopyt po elektromobiloch sa takmer vyparil. Namiesto sľubovaného exponenciálneho rastu sa výrobcovia elektromobilov pravdepodobne stretávajú s poklesom. Nie je sa čomu diviť.
20 biliónov dolárov každých 7 rokov – len za autá!Dalo by sa povedať, že elektromobil je porovnateľný s vozidlom so spaľovacím motorom (ICE), keď je v prevádzke, ale aby ste si ho mohli kúpiť, musíte si priplatiť o 15 000 dolárov nad cenu porovnateľného vozidla so spaľovacím motorom.
Taký elektromobil musí byť vymenený každých 7 rokov, pretože batéria je problematická a v tej chvíli je technológia zastaraná, takže nový elektromobil je lepší ako starý s novou batériou. Jednoducho máte 15 000 $ navyše za auto a na 7 rokov. Na svete je 1,5 miliardy áut.
To už je 20 biliónov dolárov navyše za 7 rokov len za tento typ áut. Týchto 20 biliónov dolárov za 7 rokov, čiže 3 bilióny dolárov každý rok, stále nezahŕňa nabíjaciu infraštruktúru plus ďalšie batérie, ktoré by museli byť umiestnené do siete, aby sa vysporiadali s nerovnomerným načasovaním nabíjania automobilov.
A vyššie uvedené náklady sú stále podhodnotené, pretože nám dôjdu niektoré komodity, ktoré sú potrebné – aj keď nájdeme obrovské nové zásoby lítia, ich ťažba bude drahšia, pretože musíme kopať hlbšie, a môže nám dôjsť meď, kadmium a niečo iné. A to sú len autá.
Tento nezmysel je na očiach.Potom tu máme kravy s metánom atď. Môžeme ich nahradiť technickou opravou?Neexistuje žiadna prijateľná technologická oprava, malé zázračné riešenie, ako sú jadrové elektrárne, ktoré môže premeniť konečný sen o čistej nule na skutočnosť.
Nechce sa mi veriť, že by ktorýkoľvek skeptik klimatickej krízy mohol prejsť do opačného tábora v tejto dôležitej otázke, ktorá je hlavne otázkou politiky.
Ale racionálna argumentácia je potrebná na to, aby sme zistili, že Net Zero je šialená s atómovkami alebo bez nich.
Skutočná bitka je vedená proti šialencom. Privlastnenie si vedy a značky „veda“ klimatickými alarmistickými pomatencami bolo pre civilizáciu obrovskou ranou. Pred 30 rokmi by som neveril, že sa niečo také stane (svet určite vyzeral, ako by sa stal kapitalistickou utópiou v štýle USA 80. rokov), ale jednoducho sa to stalo.
Nachádzame sa v novom svete, ktorý bojuje rôzne bitky a snaha šialencov vnútiť svoju idiociu a klamstvá o hospodárskej politike je teraz pravdepodobne najdôležitejšou súčasťou konfrontácií súvisiacich s klímou. Možno je teda dôležitejšie ako inokedy, aby sa k týmto politikám vyjadrovali aspoň trochu rozumní ľudia, ktorí hovoria dostatočne jednotne.
Je nezmyselné, že CO2 stojí za zlými jednotlivými poveternostnými javmi alebo extrémami a takmer každý chápe, že 1-2 °C (rovnomerného) oteplenia za storočie nie je samo o sebe problémom, bez ohľadu na príčiny tejto hypotetickej zmeny (moja istota, že CO2 pridal menej ako 1 °C za storočie, nie je príliš istá, ale tiež si myslím, že to nie je príliš dôležitá otázka).
Pseudovedecký blud: CO2 za poveternostnými javmi. Hrozné je, že CO2 je iracionálne obviňovaný z búrok a ďalších vecí, ktoré na Zemi existujú miliardy rokov, v podstate s rovnakým rozložením (ale dnes sú globálne oveľa medializovanejšie, než bývali), a dokonca aj táto tvrdšia drsnosť sa stáva skôr mainstreamom.
Zatiaľ čo to, že ľudia „obviňujú“ CO2 z otepľovania (iste prospešného, ak je to pravda), sa zdá byť nezvratným faktom (aspoň do hypotetického okamihu, keď sa otepľovanie skutočne zmení na ochladzovanie, čo by určite mohlo, pokiaľ môžem povedať, ale stále si myslím, že nejaké oteplenie v najbližších desaťročiach je o niečo pravdepodobnejšie).
Predstava, že za všetkými druhmi chytľavých poveternostných javov stojí čarodejnica CO2, je ešte idiotskejší pseudovedecký blud, ktorý by mohol byť v očiach verejnosti a politikov určite vyvrátený.Takže by sme sa o to mali pokúsiť.
Skleníkový efekt, aj keď je dôležitý, pôsobí takmer rovnomerne po celej zemeguli, naprieč ročnými obdobiami a dennými cyklami. Nemôže teda skutočne zvýšiť tlakové rozdiely a ďalšie premenné, ktoré podnecujú dramatické lokálne javy, ako sú hurikány.
Predstava, že zákazy automobilov so spaľovacími motormi alebo rodinných domov v Európe a Severnej Amerike znížia počet ničivých poveternostných javov, sú úplne mylné.
Preto je veľmi dôležité, aby sme sa spojili so všetkými, ktorí stále chápu, že táto navrhovaná politika je zlá, bláznivá a samovražedná.“
Luboš Motl je český fyzik, ktorý pôsobil ako odborný asistent fyziky na Harvardovej univerzite. Vo svojich vedeckých publikáciách sa zameriava na teóriu strún a v súčasnosti je hosťujúcim profesorom na Rutgersovej univerzite.
Pekne pozdravujem.
Juraj Režo alias notorickyobcan
https://wattsupwiththat.com/2023/11/07/czech-physicist-claims-net-zero-would-be-cheap-and-easy-are-completely-insane/
https://wattsupwiththat.com/2023/10/13/net-zero-ambitions-sinking-in-a-sea-of-reality/
Zanechajte komentár
Chcete sa pripojiť k diskusii?Neváhajte prispieť!