NOVADO – nové vetry zo starých zadkov
Pred župnými voľbami začínajú duť nové vetry. Alebo len Danielovi došli peniaze od mäsiara z Humenného [1] a hľadá iné zdroje?
Za manželstvom z rozumu hľadajme financie a vplyv
Miškov bol významný sponzor SaS a niečo mu zrejme ostalo aj pre toto NOVADO. Okrem toho vplyvová báza jeho a Krajcera vhodne doplní možnosti Novy. Kontakty na Kmotríka a iné postavičky mediálneho, reklamného a preferenciového trhu pootvoria všelikde dvere. Napríklad zrejme aj taká TA3 nebude až tak kritická.
Financie chcel pritom Daniel zhromažďovať verejnou zbierkou na internete. Dôvod mala byť transparentnosť. Daniel však iba táral a peniaze do strany prichádzali od väčších individuálnych darcov. A ktovie, či ich naozaj dali oni. Lenže minulo sa na knižku a narcistické plagáty. A kampaň pred župnými voľbami bude niečo stáť (k financiám Novy a paralelám medzi Novou a Ruskovou ANO pozri blog [2] ).
Na adresu spojenia Novy a liberálov odznelo viacero komentárov. Že je to Národný front, či nepodarený pokus o reinkarnáciu SDK. Ja si naopak myslím, že hľadať za tým spojením ideológiu je zbytočné. Ide len o peniaze a mediálny vplyv. Nova ani pred spojením s Lidom nemala žiadny program. Ak teda zaň nebudeme pokladať drísty o korupcii. No schválne, spomenie si niekto na nejakú zásadnú tému, ktorú by dlhodobo táto strana presadzovala aj s návrhmi konkrétnych riešení? Jediný konkrétny program, ktorý zverejnili, bol zdravotnícky. Jeho serióznosť mala potvrdiť trojčlenná zostava garantov – skúsených zdravotníkov. Z nich jedného nedávno zo strany vylúčili, lebo do nej doviedol exsiskára Feranca, konateľa z Plachtiniec. Takže takíto ľudia sa podieľajú na tvorbe ich „programu“.
Stratégia NOVA ako marketingový projekt
Kto chce vedieť viac o programe Novy, nech si prečíta nie nedávnu knihu od Lipšica, ale od Milana Krajniaka, čerstvého šéfa ich konzervatívnej platformy (ide o „Doktrínu štátu“). Od tohto spin doktora Novy (pozri posledný TREND) sa dozvie napr. o plnej zamestnanosti, aj o spôsobe, ako ju dosiahnuť (štátnym zamestnávaním nezamestnaných). A iných skvelých nápadoch, ktoré len ukazujú, aký má tento šéfideológ Novy zmätok v hlave.
Peter Schutz sa prednedávnom vyjadril, že Nova hovorí iba, čo si myslí, že chcú od nej voliči počuť. Spojenie s Lidom len tento marketingový dojem posilňuje. Ale veď nech. Názor, že politické strany sú dnes iba programovo vyprázdnené vehikle, sa šíri ako nebezpečný vírus, čím sa znižuje latka aj pre novovzniknuté partaje. Hoci čistý marketing nechutí ani v podaní tejto novej pravice.
Možno sa však na tom v blízkej budúcnosti niečo zmení. A táto strana bojovníkov voči oligarchii a vyvoleným dokáže presvedčiť voličov, že jej jediným programom nie je iba snaha urvať si svoj kúsok z politického koláča. Obhajca televízneho formátu VyVolení je tým pravým mužom, aby s tým Nove Dohode pomohol. Je ním Ľudo Tóth, bývalý PR manažér TV JOJ (z čias VyVolených) a aktuálny šéf marketingu Novej väčšiny [3] . Nech sa im v oblbovaní voličov aj s jeho pomocou (a pomocou Lida) darí stále viac a viac.
[1] http://www.lipsic.net/kniha-a-financovanie-nova.html
[2] http://andrejdurcansky.blog.pravda.sk/2013/06/10/fund-fiction-historky-z-politickeho-podsvetia-financne-i-novacie-a-stranicka-realita-alebo-ako-danielovi-skutek-utek/
[3] https://www.blogovisko.sk/blog-ktory-je-tak-trochu-podvod.html
Zanechajte komentár
Chcete sa pripojiť k diskusii?Neváhajte prispieť!