Manželstvo, cirkevné a svetské právo
Cirkevné právo umožňuje sobáš len raz: „Čo boh spojil, človek nerozlučuj.“ Pozná ale rozluku manželov: vo zvlášť odôvodnených prípadoch vyhlásením cirkevného sobáša za neplatný. Druhý cirkevný sobáš je možný len po vyhlásení cirkevného súdu o neplatnosti manželstva.
Súd manželstvo rozvádza na návrh jedného z manželov (a po tichej dohode). Svetské právo počet ďalších manželstiev po rozvode neobmedzuje. Štát tým inštitút manželstva degraduje a znehodnocuje na trhací kalendár zúfalého hľadania osobného šťastia…
Manželstvá uzavreté na radnici, zároveň v kostole, rozvedené občianskym súdom, ostávajú platné „pred Bohom“. Manželstvá uzavreté po rozvode svetským orgánom sú pred Bohom neplatné.
Je preto na zodpovedné zváženie uzatvárania sobášov pred oltárom. Zároveň je na zváženie uzatváranie ďalších manželstiev po rozvodoch.
Dobré odporúčanie – nerobte oboje v dobrej viere ani pre parádu…
Sú manželstvá, ktoré predstupujú pred kňaza až po dlhoročnom osvedčení, nadobudnutí istoty oboch manželov, že v manželstve zotrvajú v dobrom i zlom až do konca ich dní a „ani smrť ich nerozdelí“…
Pred uzavretím cirkevného sobáša prebieha duchovná, vzdelávacia príprava a úkony budúcim oddávajúcim kňazom.
Pred uzavretím svetského manželstva neprebieha nič.
Zanechajte komentár
Chcete sa pripojiť k diskusii?Neváhajte prispieť!