Líder opozície = presný súčet nepresných dát
Zaujal ma investigatívny a kreatívny prístup Milana Krajniaka, ktorý vo svojom blogu starostlivo buduje nadradenosť svoje partajného šéfa nad ostatnými predsedami strán [1]
Myslím, že svojská interpretácia a pozadie jeho argumentov si zaslúži komentár :
presný súčet nepresných dát
- Podľa zverejnených prieskumov v HN mal Lipšic len 13,2%. To sú však percentá od všetkých, aj od ľavicových voličov. Krajniak interpretuje iné čísla, ktoré HN nezverejnila, okrem údaju týkajúceho sa Lipšica. Ide o čísla, v zmysle ktorých, počítajúc výsledok spomedzi stredopravých voličov, má Lipšic 24,4 % a (pominúc Bugára, ktorý na Slovensku lídrom pravice jednoducho pre maďarský pôvod nebude) Frešo iba 13,4%. Tu je trochu zvláštne, že si HN objednali prieskum, avšak v článku, ktorý sa o ne opiera, riešia popularitu lídrov pravice na báze údajov počítaných z celej voličskej základne, nie tej, ktorá bude strany pravicových lídrov aj naozaj voliť (čo sú stredopravicoví voliči).
. - Samozrejme, nevieme, ako presne boli kladené otázky, je tam zrejme aj vysoké percento nerozhodnutých voličov. Čo je však ešte zaujímavejšie, je otázka, odkiaľ má Krajniak údaje, ktoré HN nezverejnila, najmä ak ide o prieskum zadávaný HN. Možno ich však Focus poslal nielen HN ale aj Lipšicovi. Najmä tie dáta treba potvrdiť, lebo odhliadnuc od vyjadrenia pána Krajniaka ich nikto nepotvrdil. Martin Slosiarik (za Focus) k tomu pre HN napr. uviedol: „Daniel Lipšic vyčnieva, ale výrazne nedominuje, prieskum skôr ukazuje biedu slovenskej pravice.“. A tiež treba dodať, čo tiež Slosiarik naznačuje, že líderstvo vyžaduje aj niečo ako koaličný potenciál. Strany Ľudovej platformy majú k sebe bližšie ako Lipšic ku ktorejkoľvek z nich. Aj v r. 1998 zvíťazil Mečiar, ale k vládnutiu a líderstvu sa akosi nedostal. To dáva napr. súboj Frešo – Lipšic do úplne inej roviny.
. - Čo sa týka Focusu, prepojenie na NOVU naznačujú nasledovné faktyPlagátovú kampaň Lipšica s modrou kravatou riešila agentúra MARK/BBDO Bratislava, s.r.o. s jej partnerom Michalom Bláhom. Tým istým Bláhom, ktorý bol do roku 2005 spoločníkom agentúry FOCUS, s r.o., ktorá Krajniakom a HN citovaný predmetný prieskum robila. Aktuálnym spoločníkom je Mária Timoracká, ktorá má niečo spoločné (hádajte čo okrem bydliska) s Mariánom Timorackým. Marián Timoracký a Michal Bláha sú spoločníci spoločnosti UNITED CONSULTANTS, s.r.o. Všetci sa s Lipšicom a Krajniakom poznajú, sú to tak povediac generačne a duchovne spriaznené osoby. Len preto by som však netvrdil, že uvedený prieskum bol natvrdo ovplyvňovaný. Ale soft metód je však neúrekom, začínajúc obyčajnou neuvedomenou predpojatosťou.Hoci pán Krajniak by o týchto vzťahoch mohol porozprávať aj otvorenejšie, aby potom z odhalenia záujmových konfliktov nebol prekvapený, keď možno má k tomu svoje vysvetlenie.
. - Čo sa týka MVK, tam je iný problém. Existuje veľmi konkrétne podozrenie, že prieskumy, ktoré vyšli napr. v januári a nedávno v prospech NOVY, platila čiastočne NOVA, resp. teraz nedávno NOVA aj LIDO. Napr. tým, že si kúpili paralelný prieskum, ktorý bol robený na tej istej vzorke respondentov, ktorého výsledky však neboli zverejnené. Ja si kladiem k týmto prieskumom niekoľko otázok [2]
. - S líderstvom by však ruka v ruke mala byť spojená jasnosť v názoroch, ideové vyhranenie. NOVA mi však po poslednej fúzii pripadá ako karikatúra SDK z roku 1998. Viac o tom a tiež prečo si myslím, že do hry o líderstvo by sa mal napriek všetkému, čo hovorí Sulíkovi NIE, mal zapojiť aj Richard (inak to bude polievka bez chuti a vône) [3]
[1] http://krajniak.blog.sme.sk/c/330617/Lider-opozicie-podla-FOCUSu.html
[2] https://www.blogovisko.sk/blog-ktory-je-tak-trochu-podvod.html
[3] https://www.blogovisko.sk/sas-v-teste-agenta-s-teplou-vodou.html
Zanechajte komentár
Chcete sa pripojiť k diskusii?Neváhajte prispieť!