Kreujem, kreujeme, kreujú, alebo k jednému memorandu
Moji milí, zlatí systémomenci, takzvaná „nežná, zamatová“ revolúcia až generálnym štrajkom 27. novembra 1989 zrušila ústavný článok 4 o vedúcej úlohe jednej strany, vedúcej k demokratizácii spoločnosti zmenou monokratickej na pluralitnú demokraciu.
Pracovná verzia MEMORANDA (prevzaté z mojej mailovej schránky) na základe, Dagmar Weissabelovej, ktorá navrhla z jej životných skúseností, ale aj našich skúseností, aby v ďalších parlamentných voľbách v SR, či už predčasných alebo riadnych voľbách, nemohli kandidovať korupčné politické strany a hnutia, ktoré pôsobili na Slovensku od r. 1989, určite tiež väčšina ľudí na Slovensku by si to tiež priala:
„My OZ Pán Občan, Národné obrodenie, navrhujeme a máme záujem, cieľ ísť do predčasných, či riadnych parlamentných volieb do ,,Dvojkomorového parlamentu NR SR“ a to Horná komora NR SR, na Občianskom princípe, kde by kandidovali občiansky kandidáti a do Dolnej komory NR SR by kandidovali politické strany a hnutia – neskorumpované!!!“
„Podpisom Memoranda sa dáva súhlas k okamžitému vytvoreniu Ľudových tribunálov a súdov na došetrenie všetkých faktov, ktoré budú viesť ku vyvodeniu zodpovednosti všetkých kompetentných a ku ich spravodlivému odsúdeniu, a tým aj ku očiste národa a štátu, ku zásadnej ZMENE SYSTÉMU, ku vytvoreniu nových spravodlivých základov Nového Slobodného Suverénneho Slovenska, Novej Občianskej spoločnosti pre každého Človeka, v MIERI, s PODIELOM OBČANA a TRIPARTITY na MOCI, NOVEJ ÚSTAVY SR a slobodného parlamentu.“
https://www.facebook.com/groups/panobcan/posts/1963718553788576/; https://panobcan.goodboog.com/
Keďže ide o pracovnú verziu, dostane sa k osloveným osobám pracujúcim na zmene systému, spolupracujúcim s hnutím Pán Občan, preto predbežne a predčasne, nie je ako úplná, súčasťou zdieľaných textov v mojom článku pre verejnosť. Na vyžiadanie kreatívcov memoranda dávam svoj názor:
Spôsoby riadenia spoločnosti: monokratický a pluralitno-partokratický. Ten sa postupne Mečiarom ako zakladateľom JEHO prvej slovenskej „kapitálo-tvornej vrstvy“ zmenil na pluralitnú oligarcho-partokraciu v procesoch korupčnej (!) privatizácie, do rúk HZDS, pokračujúc Dzurindovými vládami, do rúk spriaznených ľudí od veľkých podnikov po „trafiky“ až rozpredajom kritickej slovenskej infraštruktúry kapitalistickému zahraničiu. Tu legálne možno uvažovať o trestno-právnom pojme „zločinecká skupina“ v spojení s vlastizrada.
K postupnému prerodu pluralitnej demokracie možno už v reálnom prostredí kapitalizmu hovoriť a písať o vplyve plutokracie (sila a moc peňazí bohatých v domácom a nadnárodnom až geopolitickom rozmere Dom Sion cez peňažný a menový systém s príslušenstvom) na už systémové korupčné procesy v súčasnom zákonodarnom zbore…
Záver 1: Každý politický subjekt má už pred jeho počatím v genetickej výbave korupčné správanie. Za seba: V novom spoločensko-politickom systéme nepočítam so systémom politických strán a hnutí, mám sklon k ich zrušeniu a zákazu, čo má potenciál precedensu.
K memorandu: Bude mať zmysel až zmenou ústavy, pretože tá, pojem ľudový občiansky tribunál, nepozná. Do ústavy musí byť inštalovaný inštitút osobnej politickej, hmotnej a trestnoprávnej a morálnej zodpovednosti za zločiny proti štátu a ľudským právam spáchaných v rokoch 1991 aj retroaktívne. Viem si predstaviť aj prácu Ústavu pamäti národa v období od vzniku samostatného Slovenska.
Moja poznámka k retroaktivite odkazuje na Radbruchovu formulu: V osobitných prípadoch hodných verejného spoločenského záujmu a osobitného zreteľa je možný zákon zakladajúci retroaktívnu účinnosť vo veciach nehmotnej ujmy na ľudských právach a slobodách, zdraví a životoch…
Memorandum by malo mať formu Poučenia z krízového vývoja od vzniku samostatného Slovenska a ako zákon by vychádzal z novej ústavy, jej hmotného jadra v opore o základné ľudské právo „na dôstojný život od počatia po prirodzenú smrť“.
Súčasťou ľudového občianskeho tribunálu by mali byť aj zločiny vlády proti ľudskosti spáchané na báze a pozadí mnou zavádzaného pojmu: politická kovidológia (testovanie, obmedzovanie slobody a práv, očkovanie) v opore o Rezolúciu Rady Európy č. 2361 o nepovinnom očkovaní a nediskriminácii nezaočkovaných).
Zriadenie osobitného súdu pre vyšetrovanie a potrestanie zločinov spáchaných od roku 1992 je tak, ako špecializovaný trestný či najvyšší správny súd len ústavná a technikália takého zákona a prostriedky zo štátneho rozpočtu všetkých…
Milí zlatí (stará mama Svěrákovho Kolju) radšej by som čítal celoslovenské Memorandum o spolupráci na zmene spoločensko-politického systému ako výsledok názorového a predstavovo-vizionárskeho rokovania (rokovaní) za okrúhlym stolom, kde jednotliví systémomenci (jednotlivci za seba alebo delegovaní svojou skupinou, občianskou iniciatívou, občianskym združením) prednesú a vizualizujú svoje modely nového ústavného politického systému, prejdú procesmi facilitácie, negociácie a konvergentnej aproximácie.
Moje pozitívne poznatky: Sledujem aktivity dnes už druhého disentu, prehovory rôznych „autistov“ (Ján Baránek, Judita Laššáková, Rudolf Huliak, poťažmo Harabin (solitér pre seba a svoju slávu, nevie sa spájať a viesť politický subjekt), a ďalších) tu i tam ak som oslovený, komunikujem s aktivistami zmien systému; vnímam ich správnu diagnostiku ako modus vivendi, ale chýbajú mi riešenia typu modus operandi.
Moje negatívne poznatky: Nikým s vymenovaných som oslovený nebol. 30.12. zlyhal môj pokus s Juditou Laššákovou… chválim jej mentálnu a verbálnu výbavu a aktivity, ibaže v mojej výzve, správe, sa „trochu stratila“ a ponuku na spoluprácu odmietla očarená sama sebou, s pocitom náležitosti k akejsi „vyššej kaste“ a na tej báze zaplavená lajkmi, adoráciou jej klientely a endorfínmi pocitu vlastnej úžasnosti… niečo mi na nej nesedí… (parketa psychoanalýzy). Viem, čo naznačujem. To ona sama (jej status o „novej manželovej zváračke“).
Ján Baránek po Košickom „prázdnom“ v súbehu s avízom ďalšieho protestu 27. januára 2023 oznámil založenie politického subjektu. Tým u mňa skončil až do momentu, keď pochopí, že treba zmeniť systém nie protestmi, ani voľbami a trhovým mechanizmom nových politických subjektov, ale zmenou systému.
Osobná poznámka: Na žiadnom proteste ma neuvidíte. Politické ambície nemám. Ostanem pri klávesnici a na písme alebo pri osobných stretnutiach… za každú cenu a nezdravo asertívne sa nikam netlačím…
Vás, občianstvo a voličstvo varujem pred psychologickými následkami davo-elitárskeho fenoménu. Persóny, ktorým sa vrháte okolo krku a radi by ste im dali svoje voličské hlasy, napokon nezvládnu svoje egá a ľudský faktor v časti ja, jástvo…
Jednou zo zásadných otázok cesty do cieľa a k novej štartovacej čiare je vaša osobná a kolektívna mentálna, občianska a politická pripravenosť na zmenu a stotožnenie sa s potrebou zmeny…
Na ceste k spoločnému memorandu dozrel čas na založenie symbolicky znova aktuálneho centralizujúceho a zjednocujúceho hnutia Verejnosť proti násiliu II. Odporúčam komunikáciu s Hovorme a znova spolu, bratmi Matyinkovcami, ktoré mám za vhodné persóny pre mediáciu spoločných „systémomeneckých“ konferencií, okrúhlych stolov, vedúcich k spoločnému memorandu v ich réžii, dramaturgii ako redaktorov a moderátorov. Žiadne petície (nemajú právny účinok ani plebiscitu). Nech referendum 21. januára dopadne ako dopadne, na referende ako takom v podmienkach súčasného ústavného systému netrvám a je mi ľahostajné. Prípadné skrátenie volebného obdobia a predčasné voľby neprinesú nič, len výmenu parlamentných kariet a pokračovanie toho istého Zoščenkovho kolotoča, ktorý nemá kto vypnúť.
Memorandum musí predznamenávať pripravované zmeny ústavy ako prílohu k memorandu. Musí mať silu reverzu, dobre informovaného súhlasu pre všetkými pod ním podpísanými politickými občianskymi subjektmi, ktoré sa chcú podieľať na zmene spoločensko-politického systému. Musí obsahovať návrhy zákonov o politických stranách a hnutiach a volebného zákona. Memorandum dá prísľub všetkým podpísaným subjektom a iniciatívam ich účasti v nových parlamentných voľbách do Občianskeho snemu. Subjekty, ktoré sa podpisom neprihlásia k plneniu záväzkov, vyplývajúcich z memoranda, nebudú pripustené k voľbám ako nevoliteľné… podľa podpisov, budú môcť-nesmieť dostať sa na kandidátne listiny. V tejto veci odkazujem na iniciatívu a výsledky práce systémomenca Pavol Stankovič.
Nástrojom návratu k demokracii by mal byť imperatívny mandát, viazanosť volených zástupcov na vôľu voličstva, ich volebný program. Aby sa nezabudlo: S osobnou nielen politickou zodpovednosťou prichádzajú pred vás k voľbám, po voľbách tieto predsvzatia hodili do koša…
Zverejnením prieskumu o stave demokracie na Slovensku, výpoveďou novinára Vagoviča z RTVS, zákonom o zrušení koncesionárskych poplatkov otvára sa otázka postavenia RTVS v slovenskom ústavom systéme ako verejnoprávneho média. Verejnosť proti násiliu a hnutie Pán občan bude potrebovať priestor v STV v časti spravodajstvo a publicistika. Za daných okolností bez šancí…
Pekne pozdravujem.
Juraj Režo alias notorickyobcan
Ešte vám sem toto: Československo bolo monokratickou demokraciou. Päťdesiate a prvá polovica do nástupu Chruščova a tvrdého Brežneva boli obdobím totalitného stalinizmu a konzervatívneho brežnevizmu, s ochranou teritoriálnych výdobytkov II. sv. vojny, ale v intenciách socializmu, nie stalinizmu a komunizmu. Brežnevov režim nám v ČSSR do ekonomických politík nevstupoval, boli sme súčasťou úžasnej RVHP. Na riadení post stalinistickej spoločnosti sa demokraticky podieľal národný front kde za vrchstolom sedel riadiaci aparát „komunistickej strany“. S komunizmom spoločný len názov… akási sociálna demokracia v podmienkach monokracie. Poznámka k „akási“ znamená viac druhov ľavicovo orientovaných sociálnych demokracií (EÚ parlament)…
Ľavicovejší Smer a liberálnejší Hlas dnes pôsobia v rámci (ústava) sociálne orientovanej trhovej ekonomiky, čo je pojmovo blud, pretože ekonomika nepozná pojem sociálna orientácia ani sociálny aspekt. Brutálne – kapitalizmus založený na zisku. Súčasťou ústavného systému musia preto byť odbory a tripartita: vláda-odbory-zamestnávatelia. Sociálni demokrati sú dnes tradične ľavicovo orientované politické subjekty v systéme politického pluralizmu a pluralitnej parlamentnej demokracie.
V novom roku už prestaňte blúzniť o „liberálnej demokracii“. Je trójskym koňom už beztak pochybnej parlamentnej demokracie ako nástroj a búrací baran dokončenia rozkladu a likvidácie štátu ako definovaného pojmu v spoločensko-politickej praxi, čo nám, vám, podhodili globalisti na báze deštrukčnej časti Protokolov sionských mudrcov. Ak kto, že konšpirujem hoaxmi, vedzte, že Protokoly a Kniežatá zloby sú pravé ako produkt I. sionistického kongresu v Bazileji 1879. Účel: Postaviť ľudské práva a slobody proti sebe, zmeny stratifikácie a taxonómie ľudských práv a slobôd, relativizácia hodnôt a axiológie (teória hodnôt) ich relativizácia a s ňou rozvoľnenie a vyviklanie princípov etiky, svedomia, morálky, mravov a estetiky, čo je parketa Progresívneho Slovenska ako liberálneho subjektu novej neomarxistickej ľavice. Moje zdesenie rastie: V prieskumoch verejnej mienky sa blížia k 15-tim percentám…
Takzvaní „demokrati“ všetkých typov po dobu 30 rokov pos.ali na Slovensku všetko, čo sa dalo. Do Nového roka im vinšujem pelíškovské: „Vyližte si prdééeel!“ A k tomu parafrázované: „Takýmto pseudo a falošným demokratom dávám rok nebo dva!“ Demokracia je alebo nie je. Bez prívlastkov.
Autenticita priamej stavovskej demokracie. Výhodou priamej nesprostredkovanej stavovskej profesijnej demokracie nad ťažkopádnosťou nepriamej sprostredkovanej demokracie partokratickými a korupčnými politickými subjektmi, majúcimi straníckych „odborníkov“ na príslušný rezort je, že do parlamentu budú so svojimi autentickými volebnými programami priamo volení zástupcovia profesijných stavov, odborov, miest a obcí Slovenska, dôchodcov, komôr a združení za zdravotníctvo, školstvo, vedu, priemysel, potravinárstvo, dopravu, energetiku, životné prostredie, lesné a vodné hospodárstvo, sociálne veci, rodinu, deti a mládež, šport, kultúru, umenie…
Obdobou práve tak zákonom označovaného národného frontu ako Národný front Čechov a Slovákov bolo v rokoch 1945-1990 združenie politických strán (neskôr aj spoločenských organizácií) v Česko-Slovensku, v ich priamej účasti na moci a vládnutí pod monokratickým vedením „komunistickej strany“ (jediná ideológia, jednotné politiky):
https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/1968/128/vyhlasene_znenie.html
Treba sa nám poučiť aj z Poučenia z krízového vývoja v strane a spoločnosti od XIII. zjazdu KSČ“, ktorý schválil 10. decembra 1970 Ústredný výbor KSČ, ktorým bolo spustené obdobie „normalizácie“ spoločnosti po nástup Gorbačova, rozpad ZSSR a svetovej socialistickej sústavy a nástup demokratizácie spoločnosti, ktorá je dnes v stave post demokracie pred nástupom tretej totality.
Zanechajte komentár
Chcete sa pripojiť k diskusii?Neváhajte prispieť!