Klamstvo o finančnej kríze je podvod, viď Železničná stanica v Bratislave.
Dôveryhodný zdroj potvrdil, že zahraničný spoločník firmy Transprojekt, ktorá tu dlhý čas trinástich rokov predstiera prestavbu hlavnej stanice v Bratislave, zásahom Brusselu „prišiel“ o peniaze v cyperských bankách.
Právnici dali v týchto dňoch primátorovi Ftáčnikovi posudok vyvolávajúci radosť. Zmluva s Transprojektom je nevypovedateľná.
V prípade Transprojektu ide o imitujúcu bolesť, aby sa mohla v záverečnej fáze zmiešať s pocitom radosti na magistráte. Nie, nejasajte, nebude to radosť s dokončenia prestavby bratislavskej železničnej stanice v roku 2016.
Hrozba, že Magistrát mesta Bratislavy bude ošklbaný o takmer jednu miliardu v starej mene, je a bude prítomná.
Tridsaťdva miliónov eur je veľa peňazí a učitelia by ich vedeli zmysluplnejšie využiť. Dajme tomu v záujme vzdelanosti nastupujúcich generácií.
Hlavná železničná stanica Bratislava sa na plných trinásť rokov premenila na symbol, kde sa prestalo žiť.
Život však pulzuje na tých správnych miestach.
Na začiatku sú potrebné dve firmy. Napríklad, ako v tomto prípade, Intermont a Transprojekt. Samozrejme, že ich vlastní jeden človek. S odstupom času a so znalosťou duše úradníka štátu uzavrie dve zmluvy. Na to isté, na pozemky pod Hlavnou stanicou.
Po tomto právnom akte prichádza podnikateľská show v podobe siedmych verejných prezentácií projektu. Štát a jeho úradník spokojne prikyvuje, lebo do roku 2016, kedy má byť megaprojekt hotový, je ďaleko. Moderná železničná stanica na projektoch a modeloch je tou „kolískou“, kde uspíte ktoréhokoľvek úradníka.
Z pohľadu účastníkov zmluvy sa popri tom dejú bezvýznamné veci. Nespokojní cestujúci rezignujú nad nedôstojnosťou miesta, zahraniční turisti sa z úžasu preberajú dlhý čas. Jedinou societou, čo berie železničnú stanicu, ako svoj rozkošný domov, sú žobrajúci bezdomovci. Niet nad sociálnosť na pravom mieste.
Po dlhom čase majiteľ pošle jednu svoju spoločnosť do reštrukturalizácie. Hlava legislatívca vytvorila pre darebákov možnosť likvidovať vlastnú firmu bez následkov. Firma je pred týmto právnym aktom dôkladne „vyčistená“ od majetku.
Teraz prichádza pointa.
Keďže majstrovstvo predstierania prestavby železničnej stanice dosiahlo vrchol, treba potenciál využiť aj v iných činnostiach.
Predstieraním, že zmluvu na prenájom pozemkov pri reštrukturalizovanej firme, Intermont, bola mestu vypovedaná. Magistrát protirečí a domáha sa svojej pohľadávky, ktorú správca konkurznej podstaty zamietol. Ak Intermont preukáže, že vypovedal zmluvu, mestu hrozí žaloba za poškodzovanie dobrého mena firmy. Firmy, ktorá je v úpadku.
Podstatné je, že pasca nielen bola nastavená a úradník do nej vošiel, ale ona aj zaklapla a obeť už má iba druhú šancu.
S ešte horkejšou príchuťou.
Jednoduchosť je tou pravou maskou „geniality“. Ak vyhrá spor mesto, potom nastupuje druhá firma toho istého vlastníka a podáva žalobu na magistrát.
Žalobu, že magistrát Bratislavy uzavrel s Transprojektom zmluvu na prenájom už raz prenajatých pozemkov v prospech Intermontu , no a ten nemôže rekonštrukciu železničnej stanice začať. Tobôž už dokončiť, v poradí ôsmom termíne, v roku 2016.
Takže, zosumarizujme.
Magistrátu hrozí, že bude ošklbaný. A je naozaj jedno, či zľava doprava, alebo opačne. Dobrý výsledok je vždy iba na strane podnikateľa.
Zanechajte komentár
Chcete sa pripojiť k diskusii?Neváhajte prispieť!