Humanitárna iniciatíva pre Aleppo
Damask a Moskva sľúbili islamistom v Aleppe amnestiu, všetkým, ktorí sa dobrovoľne vzdajú koalícii.
Lehotou pre amnestiu sú tri mesiace.
https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/humanitarni-akce-ruska-a-syrie-v-aleppu-otevira-cestu-povsta/r~f2d0925c549d11e6851c002590604f2e/
Amnestia pre bojovníkov daeš
Je amnestia pre islamistov, obkľúčených v sýrskom Aleppe v lehote do troch mesiacov ústupkom ľudským právam (Nezabiješ!) alebo: Kedy je smrť za smrť (oko za oko, zub za zub) na mieste ako spravodlivá, nevyhnutná, potrebná, konečná a preventívna odplata
a/ za toľké násilie proti zdraviu, životu nevinných a majetku,
b/ za takmer zničenú Sýriu,
c/ za ikonoklastiu (ničenie svetového historického a kultúrneho dedičstva),
d/ za islamistický terorizmus v Európe?
Čo urobí koalícia a čo si tento živý svet počne s amnestovanými islamistickými bojovníkmi, dnes zatiaľ uzavretými v Allepe, a ktorí sa odmietajú dobrovoľne vzdať? Je ich tam údajne tri tisíc…
Naloží si ich do octu, alebo – veľmi dobre vie, že títo darebáci a psychopati sa po amnestii presunú do Európy, ako utečenci pred vojnou, násilím a prenasledovaním ako azylanti a žiadatelia o dočasnú doplnkovú ochranu?!
Prečo amnestia? Prečo lehota až tri mesiace a nie okamžite?!
Islamský štát treba zničiť. Od jeho hlavy (centrá sunny, wahhábizmu a saláfizmu) tela, ktorým je jeho „armáda“ a finančné zdroje, ku koreňom (ideológia).
Čo sa skrýva za touto pseudo humanitárnou iniciatívou?
Do humanistických hláv jej tvorcov nevidno.
Dostali obete islamizmu a islamistického terorizmu možnosť amnestie?! Na ich ľudské práva sa ich vrahovia nepýtali.
Vo vzťahu k „humanitárnej iniciatíve“ a amnestii pre bojovníkov tzv. islamského štátu sa otvárajú viaceré pohľady: Cez prizmu OSN, ľudských práv obetí a zločincov, Amnesty International, Ženevské konvencie, ale aj spomienky na Norimberský proces. Po roku 1945 ostávajú hlavní vinníci vojenských konfliktov – politickí zločinci, všeobecne bez trestu.
A je tu aj otázka trestu smrti.
Aj Európe beží lehota. Každým dňom sa jej čas kráti.
A samú seba zabíja právami zločincov a liberálnymi ľudskými právami aj tam, kde tieto práva z etického hľadiska neexistujú. A sú proti ľudským právam.
V Turecku sa bude zrejme rozhodovať o treste smrti v referende.
Trest smrti ako absolútny trest má svetský a náboženský aspekt. Svetský ho vníma z pohľadu práva ako možný justičný omyl. Náboženský (kresťanský) ako NEZABIJEŠ. A to bez diskusie a bližších vymedzení…
Všeobecné (svetské aj náboženské) základné ľudské právo znie: „Ľudská bytosť má právo na život od jej počatia po prirodzenú smrť.“
Pojem NEZABIJEŠ v sebe má (nemá?) aspekt neúmyselného zabitia alebo zabitia v dôsledku zlyhania ľudského faktora (pád nezabezpečenej mostovky pri stavbe mosta, auto nehoda, letecké nešťastie) a takmer vždy prítomný ľudský faktor.
Ostatnú smrť (zabitie) má na „svedomí“ zásah „tretej moci“ – príroda (prírodné katastrofy).
Smrť, nad ktorou sa teória ľudských práv nepozastavuje, je smrť v dôsledku choroby. Venuje sa ale etickým otázkam eutanázie. A „potichu“ eugenike…
Je známe aj odôvodnenie: Byť v nevhodnom čase na nevhodnom mieste. Hoc aj s ružencom na spätnom zrkadle.
Takúto smrť akceptuje aj Písmo: Vo veci rozhodne boží súd. Absolútne.
Teda, za trest smrti bolo starozákonné oko za oko, proti trestu smrti je všeobecne kresťanské „Nezabiješ!“, trestné právo trest smrti odmieta, lebo pozná pojem justičnej vraždy.
Osobitné postavenie v náboženskom svete má vo veci trestu smrti islam a právo šaría. A fatwa (urážka islamu).
Doplnok (nový poznatok):
Vysokoškolský profesor a pedagóg Dr. Milan Nakonečný (ČR), odborník pre oblasť psychológie osobnosti je za obnovenie trestu smrti v prípadoch hodných osobitného zreteľa: obzvlášť zavrhnutia hodné trestné činy proti ľudskému zdraviu a životu (zvrátené pohnútky v spojení so sadizmom a sexuálnymi motívmi) Zdroj: Fokus Václava Moravce (ČT24): Právo a spravodlivosť
Za seba: Za trest smrti by som zahlasoval aj pre zločincov z dôvodu obzvlášť zavrhnutia hodných ideologických a politických pohnútok.
Zanechajte komentár
Chcete sa pripojiť k diskusii?Neváhajte prispieť!