Holistické právo, pár poznámok
Holistické právo je novo vznikajúcim holistickým právnym odborom, ktorý sa venuje osvete o skutočnej/bytostnej podstate človeka, ako jedinečnej, tvorivej a autonómnej ľudskej bytosti, vrátane jeho primárneho „bytostného vzťahu k sebe samému a živej Existencii ako celku“ a tiež celkovému ukotveniu ich „zvrchovanosti“ a „nadradenosti“ v ľudskom systéme vedomia. Daniela Šenarová
Poznámka editora: Holistické právo znamená celostné právo ako holistická celostná psycho-somatická medicína; ľudské zdravie je jednota a rovnováha telesnej, duševnej a duchovnej zložky ľudskej bytosti ako osoby. Môže ísť a zrejme ide o kráľovské právo vo vnútro štátnom aj medzinárodnom práve, v postavení nad právom EÚ Lisabonskou zmluvou a Chartou práv EÚ a ústavami národných členských štátov…
Súhlas. Moja pripomienka: Používané pojmy – ľudská bytosť, ľudský jedinec. Chýba mi označenie ľudská osoba. V ľudsko-právnej terminológii v postavení nad pojmami občan a obyvateľ, tu.
V Čl. 1 Všeobecnej deklarácie ľudských práv prijatej OSN v roku 1948 mi chýba slobodná vôľa. Článok 1 „Všetci ľudia sa rodia slobodní a sebe rovní, v ich dôstojnosti a právach. Sú obdarení rozumom (vôľou) a svedomím a majú navzájom konať v duchu bratstva (bratstvo treba nahradiť vetou „v duchu ľudského spájajúceho blíženectva oboch ľudských pohlaví“)“ tu. Vedomá a uvedomelá slobodná vôľa je viazaná a regulovaná mentálnou intelektovou (rozum, vzdelanie) a duchovnou výbavou, etikou, estetikou, empatiou, nezasahovaním do práv a slobôd iných osôb, zmyslom pre mieru vecí, zodpovednosť a povinnosť, čo všetko, zakladá kolektívnu sociálnu bezpečnosť chránenú a bránenú dobre spravovaným štátom…
Citujem Daniela Šenarová: „Právo na rozvoj sebou nese i “právo všech lidských jedinců podílet se na vládě a správě svého státu včetně věcí veřejných”, a to cestou “přímé demokracie” či “přímé správy věcí veřejných bez delegování státní moci na “volené zastupitele”, popř. pouze s přímou kontrolou jejich činnosti” a zachováním jejich odpovědnosti za výkon této činnosti, která se zatím nerozvinula narozdíl od “zastupitelské demokracie”, tedy “delegované správy věcí veřejných”, která funguje primárně bez potřebných mechanismů usměrňujicích zneužití delegované moci.“
Za daných okolností samovoľne rúcajúci sa systém zastupiteľskej demokracie ako umelý a ľudsko-právne deformovaný systém, preto určený pre zánik, potrebuje priamu kontrolu výkonu moci volených zástupcov ľudu. Kontrola a dohľad nad činnosťou volených zástupcov musí byť priama zodpovednosť ich voličstva s právom exekutívy (výkonná moc) vo vzťahu k voleným zástupcom. Preložené do slovenčiny: Vhodením hlasovacieho lístka do volebnej urny činnosť voličstva nekončí, len začína…
Predbežne až do zmeny systému a novej ústavy ČR a SR navrhujem ústavný inštitút imperatívny mandát. Dôvody: Volená osoba nesmie konať a hlasovať podľa jej vlastného vedomia a svedomia ale je viazaná vedomou a sebauvedomujúcou si vôľou svojho voličstva, ktoré zastupuje.
Porušenie voličského mandátu (dnes voľný pohyb volených osôb hore-dole, vľavo-vpravo od liberálov k konzervatívcom atď. naprieč politickým spektrom parlamentu, z klubu do klubu, alebo k „nezávislým“) musí mať priamy následok: okamžitá strata poslaneckého mandátu. Vyžaduje sa doplnok do Ústavy SR, Čl. 81a v zmysle a význame: Na uprázdnené miesto nastúpi náhradník z radov dotknutého politického subjektu s tým istým volebným programom, tu.
Poznámka: Takzvaný slobodný poslanecký mandát je totálny blud, v opore o falošný výklad pojmu sloboda mandátu, teda o nič, len o pozitívne arbitrárne právo vzťahujúce sa na volebný mandát osôb poslancov.
Súčasnosť a realita: Volené osoby zástupcov ľudu sa v momente zloženia prísahy na ústavu odstrihávajú od voličstva, čo zároveň anuluje základné princípy zastupiteľskej demokracie a štátna moc, rozumej: moc ľudu, definovaná slovenskou ústavou „prostredníctvom volených zástupcov alebo priamo“ ostáva len v rukách ústavodarcov a zákonodarcov. A prezidentky. Čaká sa, čo všetko sa ešte stane do dňa volieb, a ak budú (?) na výsledky, a ako s nimi naloží prezidentka Progresívneho Slovenska. Alebo, či výsledky nezaložia dôvod pre ďalšie predčasné voľby a budeme ich „točiť“ kol-dokola ako Zoščenkov kolotoč alebo Izrael od roku 2019 štyri krát… a všetko je úplne v poriadku, pretože ide o štandardnú parlamentnú demokraciu…
Pekne pozdravujem.
Juraj Režo alias notorickyobcan
Zanechajte komentár
Chcete sa pripojiť k diskusii?Neváhajte prispieť!