Fico búra jeden pilier demokracie za druhým pre Širokého a my sa prizeráme.
Vojsť do politiky s úmyslom byť špinavcom je životným postojom, v ktorom sa politikovi vyparuje občan, aby dal priestor sprostosti zločinu.
Každý zločin je totiž sprostý.
Hovorím si, keď hľadím na udalosti posledných dvadsať päť rokov. Na dejiny, v ktorých politici dokázali odolať všetkému pokušeniu vytvoriť podmienky a pravidlá občanom pre ich život.
Čomu však mnohí politici nedokázali odolať bolo pokušenie pri pohľade na miliardy zverené občanmi.
Od roku 2010 píšem o viac ako podozrení z trestného činu manipulácie verejným obstarávaním a dnes ho audit Európskej únie potvrdil. Podrobnosti tu – https://www.blogovisko.sk/kosenie-lekvaru-na-slovenskej-zeleznici-za-245-milionov-eur-2.html
„V súvislosti s Bruselom sa často skloňuje skôr tender na modernizáciu trate medzi Zlatovcami a Trenčianskou Teplou“.
V tomto verejnom obstarávaní manipulovali všetci, čierni, červení aj ich dobre platení úradníci. Na ministerstve, na železnici , v kanceláriách lobistov. A keď už neboli udržateľní pridali im na cestu k inému úradníckemu miestu zlaté padáky
Krátko po voľbách roku 2012 prichádza konečné rozuzlenie manipulácií, politickému lobizmu aj okázalo vystavovaným podvodom.
Politický lobizmus Úradu vlády premiéra Róberta Fica vkladá tento takmer 300 miliónový tender do rúk podnikateľa, ktorý nemá žiadne skúsenosti s rekonštrukciou železničnej trate. On, František Hodorovský, nemá podnikateľskú skúsenosť ani len s drobnou úpravou detského ihriska. Zato má vo svojom Združení pod Brezinou českú stavebnú firmu, ktorá sa neslávne zapíše do histórie tým, že jej v rozpätí necelých troch rokov padli ŠTYRI mosty. Zahynulo pri nich viac, ako desať robotníkov. Piaty most, v rámci rekonštrukcie spomínanej železničnej trate stavia v Trenčíne.
TSS Grade a.s. , viac ako blízkej podnikateľovi Vladimírovi Poorovi, bola prvou firmou po nástupe vlády Róberta Fica, kde sa odskúšala mäkkosť vlastníkov firiem a hluchota lenivej verejnej mienky. Formou takzvanej reštrukturalizácie pod hrozbou bankrotu najskorumpovanejšieho piliera moci, súdnictva.
Dlžníci boli so svojimi dlhmi voči TSS Grade a.s. poslaní „do minulosti“ a firma s čistým štítom vykročila k bruselským eurofondom. Vytriezvenie prišlo zakrátko, keď Olaf začal šetriť podozrenie z podvodného konania pri tomto tendri.
Politikmi Slovenska a podnikateľmi, kde úlohu hlupáka hrá vždy štát, nič neotrasie. Vopred kalkulovali s výpadkom tristo miliónov eur zo štrukturálnych fondov a ich stratu majú naplánované zaceliť peniazmi štátneho rozpočtu.
Reštrukturalizácia Doprastavu a.s. prišla s odstupom času. Tu bolo potrebné „vypoklonkovať“ Františka Hodorovského, ktorého apetít rástol, aby sa vytvoril priestor pre podnikateľské aktivity troch členov súčasnej vlády.
Proces bol výnimočný etapizáciou jednotlivých krokov. Najprv si sami pre seba vypísali tendre na vybudovanie úsekov diaľnice Bratislava – Košice, aby ich vzápätí „vyhrali“ a až po tejto povestnej istote sa menili vlastnícke vzťahy. Akcie sú na doručiteľa a tak figúrky zapísané v obchodnom registri skôr pripomínajú cínových vojačikov bez toho povestného morálneho ponaučenia na záver.
Cena vysúťaženej zákazky, pre vlastnícky nový Doprastav a.s., je viac ako jedna miliarda eur.
Aj tento proces narábania s eurofondami je v štádiu šetrenia Bruselom.
Váhostav a.s je treťou komédiou o bankrote a východisku formou reštrukturalizácie. Má rovnaký rukopis, ako pri dvoch spomínaných firmách blízky bábkohercom dočasne alternujúcich sociálnu demokraciu.
Bábkohercom, ktorých vybrali, bez konkurzu a zreštrukturalizovali si ich do podoby svojich potrieb, spoločníci Mečiarovej kapitálotvornej skupiny.
Čas pomaly ubieha a v ňom to známe z čias Čiernej diery, všetko ide po starom.
Na záver by to chcelo štipku optimizmu.
Najkrajšie sa škľabiaci majster grafov, minister Kažimír, sa pred pár dňami vrátil s Bruselu s „pečiatkou úspechu“, pretože EÚ nám zatiaľ škrtla „iba“ 200 miliónov zo štrukturálnych fondov.
Zábava podvodníkov by stačila na tri a štvrť roku splnenia oprávnenej požiadavky učiteľov vo forme zvýšených platov.
Druhá štipka optimizmu vychádza z poznania mechanizmu fungovania čerpania eurofondov v bruselskej administratíve. O jej podobe píšem tu :
Prečo platíme výpalné nemeckým lobistom za nepotrebný mýtny systém ?
https://www.blogovisko.sk/preco-platime-vypalne-nemeckym-lobistom-za-nepotrebny-mytny-system.html
Zanechajte komentár
Chcete sa pripojiť k diskusii?Neváhajte prispieť!