DPD kuriér
Na Slovensku pôsobí niekoľko kuriérskych služieb. Ide predovšetkým o zahraničné prepravné spoločnosti pôsobiace.
Neviem, či vodiči/zamestnanci/logisti týchto spoločnosti pracujú ako zamestnanci alebo ako živnostníci… ale bez ohľadu na formu, moja predstava o ich práci je takáto: ráno nástup do práce o piatej alebo šiestej, oboznámenie sa s rozpisom doručovaných zásielok, naloženie zásielok (možno podľa nejakého kľúča), rozvoz zásielok, kontrola hotovosti, vklad hotovosti na účet v banke, návrat do spoločnosti, odovzdanie denných záznamov, zabezpečenie zvereného motorového vozidla a ukončenie pracovnej zmeny.
Ja mám najviac skúsenosti s kuriérskou službou DPD. DPD je lídrom na európskom trhu prepravných spoločnosti, pôsobí vo viac ako 200 krajinách sveta a tak nečudo, že sa udomácnila aj u nás a získala postupne svojich chlebodarcov.
Neviem, či v pláne práce majú vodiči oznamovať adresátovi doručenie zásielky alebo nie, ale ja som ich o to z dôvodu pružného pracovného času požiadala. Niektorí mi vyhoveli, niektorí nie. Tým, ktorí ma hneď ráno informovali o doručení zásielky, zadelila som si pracovné povinnosti tak, aby som v čase (podľa dohovoru) od … do …bola na uvedenej adrese. Keď sa k budove približovali, opäť mi zavolali a ja som čakala na ich príchod. Doručovanie zásielok sa koná v pracovnej dobe, teda v dobe dopravnej špičky, čo predstavuje značne komplikované parkovanie. Vodiči zvyčajne zaparkovali, kde sa dalo a blikajúcimi svetlami oznamovali, že na okraji cesty sa vykladá tovar. Musím zdôrazniť, že za tri roky som si sama musela vyniesť neraz ťažké balíky (často 5 – 15 kg važiace) na vzdialenosť 10 až 50 m do budovy a potom na druhé poschodie (ešte šťastie, že máme výťah). Tí, ktorí sa neunúvali ma informovať o doručení zásielky, sme sa často naháňali a dohadovali, kedy sa na pracovisko vrátim, aby si úlohu splnili. Nikdy neboli neslušní, ale podráždení áno. Keď som sa chystala zistiť podrobnosti – povinnosti vodičov voči adresátovi a doručenie zásielok k dverám zákazníka, nastúpil do DPD Poprad nový šofér. Keď mi prišla prvá zásielka, ráno niečo po siedmej hodine mi zavolal (bez toho, aby vedel, že to potrebujem vedieť, kvôli zariadeniu si pracovných povinnosti), predstavil sa a informoval o návšteve. Keďže naše mesto asi nepoznal, pýtal sa bližšie na budovu, poschodie a číslo dverí. Keď sa blížila dohovorená hodina, čakala som, že sa ešte raz ohlási. Aké bolo moje prekvapenie, keď zaklopal na dvere kancelárie a doniesol až na uvedenú adresu priamo k rukám zákazníka. Pozorujúc jeho prácu môžem povedať, že nikdy neparkuje na okraji cesty, ale nájde si parkovacie miesto na parkovisku a príde za zákazníkom. Naposledy som mala tri balíky a bola by som mu určite išla v ústrety, keby som nemala horúčku. On si poradil a všetky tri priniesol naraz.
Odkedy mi DPD kuriérska služba v pobočkou v Poprade nosieva zásielky z Dedry sa vystriedalo niekoľko šoférov. Môžem však pochváliť toho posledného. Volá Róbert Fiala. Veľmi si cením jeho prácu a týmto udeľujem pochvalu za vzorný prístup k zákazníkom a svojej práci, ktorú si iste veľmi cení. Kiež by sme takýchto vzorných pracovníkov mali aj v iných profesiách a mnohých oblastiach života.
Zanechajte komentár
Chcete sa pripojiť k diskusii?Neváhajte prispieť!