Definícia pojmu manželstvo a rodina
Venujem sa ľudsko-právnym témam, z nich osobitne pojmu rodina ako základná stavebná jednotka štátu s konotáciami smerujúcimi od tradičnej k netradičnej rodine. Pojem rodina je odvodený od rodiť, rod, národ. Rodinu zakladá manželstvo muža a ženy a deti narodené z takéhoto manželstva ako nuclear family (otec zakladateľ a hlava, matka, deti, vnúčatá…). Jadrová rodina nie je tradičná ani netradičná, je aká je ako nemenná paradigma rodiny.
Ostatné typy „rodín“ sú takejto rodine podružné a nie sú to rodiny. Pojem rodina je definične konštanta, invariant. Preto odmietam delenie rodín na tradičné a netradičné a používať pojem tradičná a netradičná rodina (odkaz na zákon o rodine).
Rodina je alebo nie je. Ešte raz, takzvané netradičné rodiny sú pojmu rodina podružné, nie sú to rodiny, ale voľné spolky na báze spolužitia a definičného pojmu spoločná domácnosť (odkaz na občiansky zákonník).
Ústavný zákon (číslo 490/2014), ktorým sa mení Ústava z roku 1992, Článok 41 (1) definuje manželstvo ako „jedinečný zväzok medzi mužom a ženou. Slovenská republika manželstvo všestranne chráni a napomáha jeho dobru. Manželstvo, rodičovstvo a rodina sú pod ochranou zákona“.
Pojem netradičná rodina podsúvajú neomarxisti ako rozšírený typ rodiny, vzťahujúci sa na voľné zoskupenia osôb žijúcich ad hoc v spoločnej domácnosti so znakmi vyššie definovanej rodiny, ktorú zakladá manželstvo muža a ženy.
Žena sama osebe ani muž (sic!) nie sú bez plodivého (muž) a rodivého (žena) pohlavného spojenia spôsobilé ako osoby založiť rodinu.
Bezdetné manželstvo nie je rodina, len manželstvo. Rodinou nie je spolok muža a ženy v spoločnej domácnosti alebo spolok žijúci v páre vo dvojici v spoločnej alebo viacčlennej spoločnej domácnosti. Je preto vylúčené označiť akýkoľvek taký voľný spolok ako rodinu, včítane párov rovnakého pohlavia v spoločnej domácnosti aj s ich deťmi. Osamelé matky a otcovia so svojimi deťmi žijúcimi v spoločnej domácnosti (po rozvode, vdovci a vdovice) sú z osobitného zreteľa hodné záujmu a pomoci štátu.
Základ rodiny tvorí biologická rodina s ich deťmi alebo adoptovanými deťmi. Adopcie rieši súd v najlepšom záujme dieťaťa.
Inštitút manželstva a rodiny sa opiera o antropológiu „zdola“ aj „zhora“ na báze biologickej existencie mužského a ženského elementa. Muži sú ľudskí samci a ženy ľudské samice. Od Adama a Evy k ich potomstvu, v rámci živočíšneho druhu cicavce na jeho najvyššej ľudskej úrovni.
Na tomto fakte nezmení nič rodová ideológia. Výmena mužských a ženských rolí alebo jej deľba je vnútornou vecou muža a ženy v spoločnej domácnosti v rámci manželstva, rodiny a výchovy ich detí. Rodová ideológia pácha na mužoch a ženách a ich usporioadaní spoločného súžitia násilie.
Nová ústava sekulárneho štátu musí zaistiť dôsledné naplnenie Čl. 1 (1) „Slovenská republika je zvrchovaný, demokratický a právny štát. Neviaže sa na nijaké náboženstvo ani ideológiu“ najmä v časti druhá veta.
Pokusy o inštucionalizáciu práv párov rovnakého pohlavia salámovou metódou od registrovaného partnerstva (životné partnerstvo je eufemizmus rozšírený akože „pre všetkých“) k manželstvu a označiť ich ako rodinu, relativizujú vyššie definované manželstvo a rodinu a umenšujú majestát manželstva a rodiny s odkazom na údajné domnelé ale ľudsko-právne neexistujúce základné práva osôb a skupín dúhy LGBTIQ+++.
Ten odkaz je falošný element ako súčasť agendy liberálnej demokracie zľava, takzvanej novej neomarxistickej progresívnej dúhovistickej ľavice: sociálna filozofia, ideológia a politiky Frankfurtskej školy na báze „kultúrneho revolucionára“ Antonio Gramsci a jeho dlhej cesty naprieč kultúrnymi inštitúciami. Ide o bezprostredný konflikt s preambulou a dikciou Ústavy SR!
Inštitucionalizácia manželstiev a „rodín“ párov rovnakého pohlavia znamená pokus o redefiníciu pojmu manželstvo a rodina revíziou základných medzinárodných ľudsko-právnych dokumentov, čo je porovnateľné s pokusmi meniť dikciu Písma v časti: „Boh stvoril ľudí. Ako muža a ženu ich stvoril…“ (Genesis) a svetskú antropológiu ľudských bytostí a heterosexualitu ako biologickú konštantu a normu. Ostatok sú odchýlky od prirodzenej heteronormy. Rodová dysfória je medicínska diagnóza. Neexistuje žiadny ľudsko-právny dôvod priznávať osobám transgender osobitné práva v rámci práv skupiny ostatných telesne a mentálne postihnutých osôb!
Všeobecná deklarácia ľudských práv, Článok 16 (1): „Muži aj ženy, ktorí dosiahli plnoletosť, majú právo, bez akéhokoľvek obmedzenia z dôvodov rasových, národnostných alebo náboženských, uzavrieť sobáš a založiť si rodinu. Pokiaľ ide o manželstvo, majú nárok na rovnaké práva počas jeho trvania, i po jeho rozviazaní. (2) Sobáše môžu byť uzavreté iba so slobodným a plným súhlasom nastávajúcich manželov. (3) Rodina je prirodzenou a základnou jednotkou spoločnosti a má nárok na ochranu zo strany spoločnosti a štátu.“ Zdroj.
Poznámka: Manželstvo nie je základné právo. Ako právo vzniká na základe zákona.
Takzvané európske hodnoty, založené na ideológii neomarxizmu sú v priamom konflikte s citovaným Čl. 1 odsek 1 druhá veta Ústavy SR a citovanou definíciou pojmu manželstvo.
Toto si „nevšimli“ politické subjekty naprieč EÚ usilujúce o inštitucionalizáciu manželstiev párov rovnakého pohlavia (v súčasnosti Česko; RP majú od roku 2006; dúhoví aktivisti pokračujú salámovou metódou).
Západoeurópska a slovenská spoločnosť po roku 1989 je manipulovaná forsírovaním pojmov sexuálna menšina/menšiny a pseudo práva takýchto „menšín“.
Pojem sexuálna menšina/menšiny ľudsko-právne neexistuje; nie je ľudsko-právne definovaná. Dôvod: ich heterogenita. Menšiny sú definované ich homogenitou.
Platí aj pre komunitu. Z dôvodov heterogenity sexuálnych menšín (vzájomne odlišná a indiferentná sexuálna orientácia a preferencie) dokonca neomarxistický Denník N oznámil, že upúšťa od používania pseudo pojmu sexuálna komunita.
Odmietam sexuálnu výchovuna báze podsúvania diverzity pohlaví a rodov ako „novej normality“ a predčasnú sexualizáciu maloletých detí v rozpore s vývinovou psychológiou a ontogenézou ľudskej psychiky. Deti a mládež majú byť vzdelávané a vychovávané v intenciách prípravy na zodpovedné partnerstvo a jeho rizikách, prednostne manželstvo a dobre plánované rodičovstvo.
Slovenský zákon o potratoch navyše s odkazom na rozsudok Roe vs. Wade Najvyššieho súdu USA, ktorý konštatuje, že: „Potrat nie je základné právo“ je protiústavný. Vo vzťahu k pro-choice: vlastníctvom ženy je len jej prázdna maternica; ľudský plod ani dieťa nie sú ničím vlastníctvom. Ľudsko-právne najzraniteľnejší je ľudský plod v maternici ženy. Zákon o umelom ukončení tehotenstva (nie prerušení!) musí obsahovať taxatívne vymenované kvalifikované dôvody v opore o nenaplnené ústavné: „Ľudský život je hodný ochrany od počatia po prirodzenú smrť“. Ak potrat nie je základné právo, takým právom je výhrada vo svedomí v konfrontácii s nezabiješ (!) po vraždu nenarodeného ľudského plodu s dilemou voľby prednosti života plodu alebo života tehotnej ženy, a právo ženy neotehotnieť. Do veci má čo povedať aj muž, sploditeľ, lebo potrat nie je len vecou tehotnej ženy. Svojvoľný potrat je nezákonný a s odkazom na preambulu základného zákona v tejto krajine a ústavu Slovenska nemysliteľný. Spôsoby antikoncepcie ani potratovú tabletku tu neriešim.
Odmietam Istanbulský dohovor kde rod je definovaný ako systém spoločensky vytvorených rodových rolí. Tie role boli a sú dané biopsychikou muža a ženy a vyplývajú z povahy prirodzeného správania mužov a žien. Hoops! Anglizmus gender znamená rod. Rod (angl. gender) sú sociálne konštruované rozdiely medzi ženami a mužmi (celkový výzor človeka a jeho správanie). Je to súbor vlastností, charakteristík, činností a znakov, ktoré mužom a ženám pripisujeme a s ktorými sa muži a ženy v rôznej miere stotožňujú. Slovenčina pozná pohlavie a rod, spravidla totožný a v jednote s pohlavím. Jednotlivé ženské a mužské osoby disponujú časťou mužského alebo ženského elementa, majúceho vplyv na ich správanie. Rodová ideológia na mužoch a ženách pácha násilie. Vo veciach rovnosti práv a rovnakého zaobchádzania Slovensko má antidiskriminačný zákon a dostatok právnych nástrojov na odstránenie akéhokoľvek násilia naprieč pohlaviami a spoločnosťou. Osoba muža či ženy dotknutá akýmkoľvek násilím (aj rodovo podmieným násilím) nemusí nad hlavou mávať Istanbulským dohovorom a Slovensko sa nesmie stať rukojemníkom GREVIO. Stačí, ak si ústavné orgány a inštitúcie budú plniť povinnosti dané im ústavou a zákonom.
Pekne pozdravujem.
Juraj Režo alias notorickyobcan
Zanechajte komentár
Chcete sa pripojiť k diskusii?Neváhajte prispieť!