Blog, ktorý je tak trochu podvod
Prečo neuvádza čelný predstaviteľ strany, člen najužšieho vedenia vo svojom profile o koho ide? …Keď si chcem kúpiť jogurt a predajú mi smotanový krém, štve ma to. Rovnako aj to, ak v domnení, že čítam spotrebiteľský blog, sa mi podarí otvoriť zavádzajúco označený blog firemný. A veľmi podobne je to aj s týmto ľudovým marketérom, zároveň členom užšieho vedenia Novy. No komu sa chce čítať skrytú politickú reklamu!
Ako sa robí reklama strany
Na blogu Ľuda Tótha, ktorý naposledy napísal túto oslavnú tirádu na Lipšica, predsedu Novej väčšiny [1], sa nedočítate, že tento bývalý predseda Obč.dem.mládeže (rovnako ako pred ním jednotka a dvojka v Nove Lipšic a Krajniak) a potom dlhoročný PR riaditeľ JOJky, je od začiatku projektu NOVA šéfom jej marketingového oddelenia. Plagáty Lipšica, dizajn facebookových profilov, PR aktivity v teréne pri tzv. výjazdoch, podlinková politická reklama – to všetko má na starosti tento pán.
Robí to dobre, všetka česť, ale prečo to neuvedie aj vo svojom profile?
Keď si chcem kúpiť jogurt a predajú mi smotanový krém, štve ma to. Rovnako aj to, ak v domnení, že čítam spotrebiteľský blog, sa mi podarí otvoriť zavádzajúco označený blog firemný. A veľmi podobne je to aj s týmto ľudovým marketérom, zároveň členom užšieho vedenia Novy. No komu sa chce čítať skrytú politickú reklamu!
Je úplne brutálnou srandou, že Ľudo Tóth bol ako šéf PR pri nasadení reality šou VyVolení, tej žumpy, ktorá udala smer programovania našich komerčných televízií. A tento program potom pomáhal Kňažkovi, riaditeľovi JOJ, obhajovať. Dnes zase pomáha programovať Novu. A je úspešný. Niet sa čo diviť, že strana s marketingovým riaditeľom z Jojky má dnes už aj liberálnu platformu – LIDO. Ktorá chce kandidovať za prezidenta vyvoleného Kňažka.
No nedivím sa takej Gálisovej (inak tiež straníčke SDĽ), že bledne závisťou [2].
História neklame
VyVolení bol program, ktorý robil z tých úbožiakov, ktorí sa tam hlásili, ešte väčšie mravné trosky. JOJka samozrejme počítala s tým, že ak bude niekto chcieť odísť, či už bude dôvod zhnusenosť alebo niečo iné, musí byť proti tomu právne poistená. Tóth potom obhajoval verejné vydieranie týchto osôb zmluvnými pokutami.
Niečo iné je zobrať prácu z donútenia, lebo nie iného džobu. Toto ale určite nebol ten prípad. Navyše pán nebol len hovorcom JOJ, ale priamo jej PR manažérom. JOJ nemusela ísť do tej žumpy, sama sa tam rozhodla ísť. Tóth nemusel jej konanie obhajovať, sám sa rozhodol. To nebol umelec, ktorý zobral výnimočne šit angažmá.
V rýchlosti som našiel pár linkov :
– otvorený list Kňažkovi, riaditeľovi JOJ, na pripomenutie, aké boli riziká VyVolených [3]
– ďalej skvelý Tóthov výrok v diskusii o vhodnosti VyVolených : „My chceme nášho diváka nie poúčať, ale zabávať…“. [4]
Je tu hodnotový konflikt?
pre NOVU robí veľa exkádehákov, ktorí si zrejme doteraz mysleli, že strana je konzervatívna, akurát má kresťanské a občianske krídlo. Ako hovoríte „proces uzkeho vedenia akejkolvek identity ( firmy, zdruzenia, politickej strany ) ktory musi byt vyplynut z vnutornych pohnutok, po dlhej diskusii, musi byt skutocny, pravdivy.“.
Strana predstavuje určité hodnoty. Môže ju promovať, budovať jej identitu, programovať ju niekto, kto tie hodnoty nevyznáva? Ibaže je to všetko len divadielko pre masy. Budovanie identity firmy musí byť postavené na vízii a pravde. Toto je vízia a pravda o JOJ a jej identite, hoci za toto už Tóth nemôže. Ale VyVolenými tomu otváral dvere [5]
NOVA – to je v jadre partia chalanov z Občiansko-demokratickej mládeže a pár mladých KDH prebehlíkov spolu s podnikateľskými kamarátmi bratov Krajniakovcov. Ten Tóth je v tom spolku, ktorý nevznikol zvečera do rána, pečený a varený už viac ako desaťročie.
Ale ja ich nechcem odsudzovať, možno majú aj dobré úmysly. Len chcú byť veľmi čistí, avšak používajú tie isté metódy ako iné strany. A potom sa budú diviť, že ich niekto načapá pri popieraní vlastných slov, či vízií. Pustili sa do zmeny politiky bez toho, aby zmenili samých seba.
Tóth ako maličký účinkoval v muzikále Neberte nám princeznú. A tam je, obrazne, pes úbohosti našej verejnej scény zakopaný – v pesničke škôlkárov – … urobilo sa to samo … Nikto nie je zodpovedný za seba, keď sa príde na jeho prešľapy, to ten druhý, prípadne to bola špina po ceste, ktorou sa musel nutne zamazať.
Každý sa môže zmeniť, každý má právo na ďalšiu šancu
Veta „pustili sa do zmeny politiky bez toho aby zmenili sami seba“ je kľúčová. Ak ich základné nastavenie nie je správne a neprešli skutočnou osobnou zmenou, môžem im garantovat neúspech už teraz. Myslím dlhodobý neúspech , nie možný krátky marketingový úspech.
Každý má šancu na zmenu. Presvedčte nás skutkami, nie rečami.
Obsadenie ľudí ako je Tóth sa javí ako škoda, vidím v tejto strane mladých nadšencov, ktorí veria v zmenu, toto nie je strana jedného muža. Sklamaní mladí kádeháci, občianski aktivisti, niektoré nesprofanované tváre z vyššej politiky (Jožo Mečiar). Ešte stále to nemusí skončiť ako Titanic, ale keď tam vidím s prepáčením takých bláznov ako Sygút z Trenčianskych Teplíc, ktorý má kandidovať na žilinského župana, tak neviem neviem …
[1] http://ludototh.blog.sme.sk/c/323058/Lipsic-v-opozicii.html
[2] http://nataliagalisova.blog.sme.sk/c/325836/NOVA-Bez-servitky-a-bez-hanby.html
[3] http://www.changenet.sk/?autor=370230&x=144719
[4] http://www.postoy.sk/node/124
[5] http://omediach.blog.sme.sk/c/325948/Matka-spi-s-muzom-svojej-dcery-to-je-ponuka-JOJ-pre-siedmakov.html
Zanechajte komentár
Chcete sa pripojiť k diskusii?Neváhajte prispieť!