Ako vraj dezinformácie podkopávajú demokraciu
Článok s vybranými časťami debaty hodný prevzatia a zverejnenia tak, ako som ho „kúpil“. Bez osobitnej redakčnej úpravy. Odporúčam celú debatu. Ďakujem diskutérom za možnosť prevziať a zdieľať.
Pozor! Postreh“ Chytaj! A premýšľajte s autorkou a diskutérmi. Sloboda a demokracia je vec verejná a médiá nemajú monopol na pravdu. Taký sme tu už mali…
Z monopolu denníka Pravda ako tlačového orgánu ÚVKSS sa stal jeden z pluralitných monopolíkov na Pravdu. Ľavicovú. Neomarxistickú pravdu. Aj dnes pre ňu platí: „Pravda pravdu nehľadá, Pravda ju pozná.“ A nielen Pravda (Denník N a SME).
https://nazory.pravda.sk/analyzy-a-postrehy/clanok/519766-ako-dezinformacie-podkopavaju-demokraciu/
Prevzaté komentáre k článku:
„Ako dezinformácie podkopávajú demokraciu – to už vieme. Ale čo robiť s tým, že kritériá toho, čo je informácia a čo dezinformácia určuje „ministerstvo pravdy“ a ním platené médiá? Po páde „východného bloku“ priemerný občan stratil možnosť konfrontácie názorov na danú informáciu. Médiá „hlavného průdu“ píšu zglajšaltovane a keď ich konfrontujete s iným názorom – označia vás prinajmenšom za „konšpirológa“. A keď čas ukáže, že bohapusto a úplatne klamali – mlčia. Opravy, alebo ospravedlnenia sa nedočkáte…Dnes je bežné, že mainstreamové médiá vlastnia politici, prípadne oligarchovia, ale tie o sebe naďalej vyhlasujú, že sú „nezávislé“. Zlatí komunisti – tí boli úprimnejší: hneď pod názvom novín bolo napísané napr. u Pravdy: „Tlačový orgán ÚV KSS“. A všetci hneď vedeli, ako tie noviny čítať (od športovej stránky, zbytok „medzi riadkami“). Kedy SME o sebe napíše, ze sú „tlačový orgán Penty“, alebo Denník N je „tlačový orgán ESETu“? Aby sme vedeli, ako ich čítať…“
…
„V USA, ani na Slovensku nie je prítomná skutočná demokracia, ale mééédio-kracia! Za všetko môžu tradičné propagandistické liberálne pro-americké mééédiá, ktoré informujú neobjektívne a jednostranne. Účelovo selektujú informácie, fakty a udalosti, ktoré následne aj účelovo vykladajú/preparujú. Ak by naopak skutočne uznávali pluralitu názorov a dávali priestor aj druhej strane, diametrálne odlišným názorom a pohľadom na svet od tých oficiálnych, tak by nevznikla alternatíva a „konšpiračné“ weby. Ale to oni už z princípu robiť nemôžu, pretože akékoľvek mééédiá (konkrétne súkromné mééédiá v bužujskom režime sú hierarchicky nadradené politikom a polit. stranám!) a pressTitútky sú len mocenské nástroje v rukách rôznych klanovo-korporatívnych zákulisných skupín. To práve mejnstrímové mééédiá neumožnili vytvoriť skutočnú demokraciu na západe! A preto tradičné, dnes prevažne liberálne mééédiá žnú iba to, čo v minulosti zasiali, a to ešte nevedia, čo ich v budúcnosti čaká.“
…
„PressTitútky len hrajú divadlo pred ovcami, keď sa tvária, že im záleží na pravde a spravodlivosti, ale oni veľmi dobre vedia, akým špinavcom v skutočnosti slúžia.“
…
„Profesor Spitzer v knihe Digitálna demencia, aj ďalší tvrda, že digitálne média nás odbremeňujú od duševnej práce a mozog postupne prestáva naplno fungovať. Deťom ktoré trávia pri počítači a mobile viac ako dve hodiny denne, robí problém domyslieť si informáciu, ktorá nie je v texte priamo napísaná, ale môže sa z nej odvodiť. Potvrdilo sa, že u ľudí intenzívne používajúcich digitálne technológie sa určité centrá v ich mozgu vôbec neaktivizujú. Preto klesá v populácii mnohých krajín IQ, ako tvrdí E. Horowitz na NBC News.“
…
„Neschopnosť kritického uvažovania rastie úmerne s kvantom nových informácií, ktoré sú nám dennodenne podsúvané“… A tie nove informacie su spravidla skreslovane, upravovane, alebo priamo vymyslane podplatenymi mediami. Media skresluju pravdu v prospech ich majitelov, a co ma citatel robit? Hlada si pravdive informacie inde, kombinuje a uvazuje, co moze byt realne a co nie. Demokraciu podkopavaju media, ktore skresluju, alebo priamo prekrucaju realitu. Media, ktore pretlacaju svojich kandidatov, media pre ktore su slusni ludia ti, co im vyhovuju, nie ti, co nemaju na krku danove, ci pozemkove kauzy. Media vytvoria novu prezidentku, ludia volia na zaklade falosnyvh informacii. Ano dezinformacie medii podkopavaju demokraciu.“
https://debata.pravda.sk/debata/519766-ako-dezinformacie-podkopavaju-demokraciu/
Záver: Takzvané dezinformácie nepodkopávajú demokraciu ale médiokraciu. Ostatok prevzatého článku je tiež pochybný…
Hodná pozornosti je Spitzerova Digitálna demencia, čím autor mieni mäknutie mozgu z pohodlnosti bez vynaloženej psychickej námahy.
Aj zo všeobecnej osobnej zážitkovej skúsenosti je zrejmý a psychologicky potvrdený aj fakt skoršej únavy psychiky pri čítaní textu z monitora a displeja(vnímanie a vlastnosti pozornosti). Neostáva energia a vôľa na preverovanie informácií a preverovanie zdrojov.
Problém schopnosti porozumieť prečítanému textu vykazujú školské Monitory 9.
Mimochodom, prevažujúca ponuka fejzbúku poskytuje užívateľmi zdieľanú často bulvárnu atraktivitu, a zážitkovosť odvodenú od „sľubnej“ titulky…
Fejzbúk nemá rád informačnú, vecnú a emočnú „sucharinu“. Tá nevzrušuje. Ani príspevky príliš „zaťažujúce“ rozum a intelekt. Reaguje jednoducho a povrchne. Trebárs aj, prečíta si titulku a napíše k nej komentár.
Fejzbúk je ale bohatým zdrojom rôznych informácií o fejzbúkom zasieťovaných ľuďoch, veciach a udalostiach…
Či má v časti politika, fejzbúk priamy alebo podprahový vplyv na rozhodovanie voličov, dá sa ťažko vyhodnotiť. Skôr sú to médiá a prieskumy…
Keď sme volili KSS, prieskumy neboli. Hoops! Bol. Jeden. Kto a prečo nebol voliť.
…
Admini fejzbúku ale neblokujú nenávistné príspevky a komentáre, ale politicky a ideologicky nepohodlný obsah. Úplne mimo volastných pravidiel fejzbúkovej komunity…
Cenzúra v pravidlách nie je.
…
A mali by nechať učiteľov na pokoji. Učitelia majú čo robiť. Každá takáto „starostlivosť“ o mediálne „zdravie“ je kontraproduktívna. Denníky N a SME nech sa starajú o seba. Ich chápadlá siahajú nad rámec účelu registrácie.
Už ich, ľudia, dobrí, dáko zastavte. Pomaly nás varia ako žaby. Pripravujú nás o naše slobody a práva. Napokon, ideológia a politika do škôl a na akademickú pôdu nepatrí. Leda občianska náuka a etika. Tak píše ústava v Čl 1 odsek 1 (ideológia a náboženstvo).
Toto je tiež „na hlavu“: Na pôde školy nemá čo hľadať politik za seba alebo za svoju politickú stranu. Ani žiadne „zadné vrátka“. Samozrejme, lišiactvo koalície a najmä Bugára a Most-Híd.
Pripustil by som možno politológov. V rámci občianskej náuky.
https://domov.sme.sk/c/22173901/politika-podla-koalicie-do-skol-patri-nie-vsak-propagacia-politickych-stran.html
Na pôde školy nemajú čo hľadať ani ideologické a politické mimovládky.
Pekne pozdravujem.
Juraj Režo alias notorickyobcan
Zanechajte komentár
Chcete sa pripojiť k diskusii?Neváhajte prispieť!