Ako sa uchádzať o zákazky na elektronickom trhovisku?
Elektronické trhovisko, niekedy označované aj ako elektronický kontrakčný systém, prípadne elektronická platforma je zjednodušený systém, v ktorom môže verejný obstarávateľ obstarávať zákazky (tovary alebo služby) ak celková predpokladaná hodnota tejto zákazky neprekračuje zákonom stanovené limity.
V praxi sa väčšinou jedná o „najmenšie“ (dostupnejšie) zákazky, avšak aj tie majú často hodnotu desiatok tisíc eur a predstavujú najjednoduchší spôsob ako sa začať verejných obstarávaní zúčastňovať. K tomu tiež prispieva fakt, že tento spôsob verejného obstarávania je najmenej formalizovaný a splnenie podmienok, aby ste v ňom mohli uspieť je v porovnaní s iným, väčšími súťažami nenáročný.
Väčšina verejných obstarávaní, ktoré prebiehajú na elektronickom trhovisku prebieha prostredníctvom elektronickej aukcie, ktorá sa považuje za jednu z najtransparentnejších foriem verejného obstarávania,keď vo vopred určenom čase prebieha aukcia o najnižšiu ponúkanú cenu zákazky. Každý kto sa tohto verejného obstarávania zúčastňuje má možnosť vidieť v reálnom čase najnižšiu ponúkanú cenu a tak konkurovať ostatným uchádzačom.
Čo sa týka podmienok účasti, zákon o verejnom obstarávaní predpokladá len jednu podmienku pre to, aby ste sa o zákazky na elektronickom trhovisku mohli uchádzať. Touto podmienkou je, aby bol podnikateľ zapísaný v zozname hospodárskych subjektov. V praxi vám elektronický kontrakčný systém dokončenie registrácie nepovolí, ak v zozname hospodárskych subjektov nie ste zapísaný.
O tom ako sa zapísať do zoznamu hospodárskych subjektov sa dočítate v našich článkoch, ktoré si môžete prečítať na tomto webe. Na tomto mieste zjednodušene uvádzame, že k úspešnému zápisu do zoznamu hospodárskych subjektov je potrebné k žiadosti o zápis priložiť vybavené potvrdenia z príslušných inštitúcii, ktorými sa preukazuje splnenie podmienok účasti osobného postavenia podľa § 32 zákona o verejnom obstarávaní (pričom žiadne z potvrdení nesmie byť staršie ako 3 mesiace). Po vybavení týchto potvrdení je potrebné podať žiadosť o zápis na Úrad pre verejné obstarávanie. Žiadosť je možné podať v listinnej alebo elektronickej forme, pričom v prípade listinného podania je potrebné k žiadosti priložiť doklad o úhrade správneho poplatku (eKolok) vo výške 66 €, v prípade elektronického podania je správny poplatok znížený o 50 %, teda na sumu 33 €.
Po podaní správne vyplnenej žiadosti vrátane všetkých potrebných príloh má Úrad pre verejné obstarávanie lehotu 15 dní na vykonanie zápisu do zoznamu hospodárskych subjektov. Až po vykonaní zápisu Úradom pre verejné obstarávanie (podanie žiadosti o zápis nestačí) sa môžete na elektronickom trhovisku zaregistrovať a zúčastňovať v súťažiach.V prípade ak chcete súťažiť o zákazky na elektronickom trhovisku, využite našu službu zápis do zoznamu hospodárskych subjektov s podaním do 24 hodín a začnite sa uchádzať o zákazky na elektronickom trhovisku už o pár dní!
Zanechajte komentár
Chcete sa pripojiť k diskusii?Neváhajte prispieť!