Aké podklady vyžaduje register verejných partnerov?
Register verejných partnerov je oficiálny register zriadený štátom. Do tohto registra sa musia zapísať všetky subjekty, ktoré prijímajú finančné prostriedky z verejných zdrojov v hodnotách presahujúcich stanovené limity. Zápis do registra môže vykonať len oprávnená osoba, ktorou je podľa zákona č. 315/2016 Z. z. o registri partnerov verejného sektora v znení neskorších predpisov buď advokát alebo notár. Tento proces zabezpečuje, že všetky subjekty prijímajúce verejné prostriedky sú riadne zaregistrované a prijímanie týchto prostriedkov je vďaka tomuto registru transparentnejšie, keďže v ňom musí každý podnikateľ odkryť celú svoju vlastnícku a riadiacu štruktúru.
Ak sa máte v pláne zapísať do registra partnerov verejného sektora, je dôležité, aby ste si vopred pripravili všetky potrebné údaje a dokumenty. Konkrétny zoznam údajov a podkladov potrebných pre zápis nie je priamo stanovený zákonom alebo iným právnym predpisom. Je v diskrécii oprávnenej osoby, teda advokáta alebo notára, rozhodnúť, aké podklady si pre zápis od zapisovanej osoby vyžiada alebo zabezpečí. Každý advokát alebo notár musí pri tomto procese konať s odbornou starostlivosťou a zabezpečiť, aby jeho postup bol v súlade s právnymi predpismi. Je veľmi dôležité dodržiavať tieto štandardy, pretože v prípade akýchkoľvek pochybností o jeho postupe alebo nesprávnom zápise, môže byť oprávnenej osobe uložená 100 000€ pokuta.
Bez ohľadu na vyššie uvedené pravidlá a požiadavky vám v tomto článku predstavíme súhrn podkladov a údajov, ktoré sú najčastejšie vyžadované od podnikateľov, ktorí potrebujú zápis do registra partnerov verejného sektora. Zvyčajne ide o nasledujúce dokumenty:
1. Preukaz totožnosti – Na overenie identity osoby (konečného užívateľa výhod), ktorá sa má zapísať do registra.
2. Výpis z obchodného alebo živnostenského registra – Tento dokument si vyžiadame my, aby sme overili právny status a existenciu živnosti / spoločnosti.
3. Spoločenská zmluva alebo zakladateľská listina – Tieto dokumenty sú potrebné na overenie právneho nastavenia a štruktúry spoločnosti.
4. Stanovy – Ak ich spoločnosť s ručením obmedzeným (s.r.o.) vydala, sú pre zápis tiež dôležité, aby sme vedeli overiť interné pravidlá spoločnosti.
V prípade, že nemáte k dispozícii spoločenskú zmluvu alebo zakladateľskú listinu, je možné si vyžiadať ich kópiu zo zbierky listín obchodného registra. Pri zápise sú zvyčajne potrebné aj viaceré čestné vyhlásenia, ktorých prípravu by mala zabezpečiť oprávnená osoba, teda notár alebo advokát, ktorý zabezpečuje zápis. Viaceré z týchto dokumentov sa prikladajú ako prílohy návrhu na zápis, pre jeho úspešné vykonanie.
Tento súhrn podkladov a dokumentov sa vzťahuje najmä na najbežnejšie právne formy podnikania, ako sú spoločnosti s ručením obmedzeným (s.r.o.) a živnostníci, v prípadoch, keď sú s.r.o. priamo vlastnené fyzickými osobami. Toto usmernenie v žiadnom prípade neplatí pre akciové spoločnosti alebo s.r.o., ktoré majú ako spoločníkov ďalšie právnické osoby. Zápis spoločností s viacúrovňovou vlastníckou a riadiacou štruktúrou predstavuje špecifický proces, pri ktorom požiadavky na potrebné podklady závisia od konkrétnej štruktúry spoločnosti. Medzi tieto dokumenty môžu patriť napríklad stanovy, zoznamy akcionárov, účtovné závierky, potvrdenia o vedení bankového účtu, výstupy audítorov a podobne.
Ak si myslíte, že budete potrebovať register verejných partnerov alebo ak s tým už teraz počítate, neváhajte využiť naše služby! Ponúkame rýchle podanie žiadosti do 12 hodín, čím zabezpečíme efektívne a hladké spracovanie vašej registrácie.
Zanechajte komentár
Chcete sa pripojiť k diskusii?Neváhajte prispieť!